- במשרד החוץ מגיבים לבית הדין בהאג: "ישראל לא מטילה מגבלות על הכ...
- ילד בן 10 נפצע קשה מפגיעת רכב בבני ברק
- דיווח בעזה: 12 מחוסלים בתקיפת מבנה בצפון רפיח
- רפאל אנגל מונה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי
- מספר רכבים ניזוקו מאבנים שהשליכו לעברם מחבלים בשומרון
- בניגוד לפרסומים: הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס כעת
- תינוק כבן חודשיים נפל באוטובוס בת"א - מצבו בינוני
- בן גביר משיב ליועמ"שית: מתנהלת כיו"ר האופוזיציה בפועל, נגיש הצ...
- דגל התורה: ״נשאל את גדולי התורה כיצד לנהוג פוליטית לאור הפגיעה...
- דובר צה"ל: ראא'ד ת'אבת, בכיר חמאס, חוסל במהלך הפעילות בשיפא; נ...
המומחים של אמצ שמש מסבירים איך סוללים כבישים
במדינת ישראל קיימים קרוב ל- 20 אלף קילומטר של כבישים סלולים ובכל רגע נתון אי שם ברחבי הארץ נסללים כבישים נוספים – כבישים עירוניים ובינעירוניים, כאחד. כיצד מתבצע תהליך סלילת כביש? מומחי הבנייה של חברת "אמצ שמש" הותיקה מסבירים.
תכנון ותשתית
בדומה לפרויקטים אחרים מתחום הבנייה, שלב התכנון הראשוני הינו שלב מרכזי בעל חשיבות גבוהה במיוחד. תכנון לקוי בשלב זה עלול להוביל לסלילת כביש אשר לא יענה על הצרכים והמטרות לשמו הוא נועד. במהלך התכנון יש לתת את הדעת על אלמנטים שונים כמו למשל צפי לכמות המכוניות הצפויה לעבור עליו בזמן קצוב, כמו גם לניהול נכון של תקציב הבנייה, אשר שונה באופן מהותי בין פרויקט לפרויקט. בחברת אמצ שמש נותנים דגש מיוחד על תכנון קפדני ומקצועי ברמה גבוהה, שנעשה על ידי מיטב העובדים עתירי הניסיון שבחברה. תכנון שכזה אינו מותיר מקום לספק, ומצמצם את הסיכוי לטעויות למינימום.
בשלב המעשי הראשון מעורבים בעיקר קבלני התשתיות. אלו מתמחים בהבנה מלאה של תוואי השטח והתאמת החומרים ואופן העבודה הנדרשים על פיו. חברה לסלילת כבישים בעלת ניסיון, מקצועיות וידע מספק תדע לזהות מבעוד מועד צרכים ייחודיים הנדרשים במהלך הפרויקט, לרבות אתגרים ועיכובים אשר עלולים לצוץ בשלבי הבנייה השונים. אמצ שמש היא בדיוק חברה מסוג זה.
עיקר העבודה על פי המומחים של אמצ שמש – עפר ואספלט
עוברים ללב תהליך סלילת הכביש – עבודות העפר והאספלט. בשלב העפר והפיתוח נכנסים הקבלנים הייעודיים לתמונה. הכביש כבר מתחיל להיראות כמו כביש, ועתה יש צורך בכלי העבודה הכבדים, בראשם הדחפורים, המכבשים, המפלסות, הבאגים ודומיהם. בשלב זה מניחים את התשתית גם של תעלות החשמל, צינורות הביוב ועוד. אין ספק, מדובר בשלב משמעותי במיוחד לתוצאה הסופית.
העפר מאחורינו, ומי לפנינו? נכון, האספלט. זהו השלב האחרון, שמשפיע באופן מהותי על התוצאה הסופית. בשלב זה נעשה שימוש מאסיבי במכבשים מסוגים שונים, אשר פועלים במלוא המרץ במשך מספר שבועות (במרבית הפרוייקטיים). נדרשת עבודה מקצועית ומדויקת, הנעשית באופן איטי תוך הקפדה ודקדוק מקסימאליים. בשלב זה נהוג לבצע גם עבודות בטון שונות.
בסיכומו של דבר, תהליך סלילת כבישים הינו תהליך מתמשך (לכל הפחות – מספר חודשים), הדורש קשת רחבה של מיומנויות ויכולות. רק חברה לסלילת כבישים בעלת ניסיון ארוך שנים (קרוב ל-30 שנה) ומקצועיות רבה כמו "אמצ שמש", יכולה לשאת על גבה פרויקט שכזה בהצלחה לאורך זמן. באחריות.