
מהפכה באכיפת עבירות תעבורה קלות
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת
החוק הממשלתית בנושא הפרות תעבורה מנהליות. ההצעה נועדה להפוך חלק מעבירות התעבורה
שמוגדרות היום כעבירות קנס ו"ברירת משפט", הנחשבות פליליות, ל"הפרות תעבורה" שיטופלו במישור
המנהלי, וכן להסמיך את שר המשפטים להקים בית דין מנהלי לתעבורה.
הקמת בית הדין המנהלי לתעבורה נועדה להפחית את העומס מבתי המשפט לתעבורה, על מנת לאפשר
להם להאיץ טיפול בהליכים של כבירות תנועה חמורות. על מנת לייעל עוד יותר את ההליכים בבית הדין
לתעבורה דרש היו"ר ביטן תוספת תקנים, ובמהלך הדיונים הצהירו באוצר כי יקצו השנה עוד 4 שופטים
לבית המשפט לתעבורה, ובשנה הבאה שני שופטים נוספים.
בנוסף דרש ביטן תיקונים לשיטת הניקוד על עבירות תנועה, על רקע החשש שהגברת האכיפה תפגע
בעיקר בנהגים נורמטיביים. בעקבות זאת התחייב משרד התחבורה כי נהגים שיבצעו עבירת תנועה ויקבלו
ניקוד בגינה, ולא יבצעו את אותה העבירה במהלך שנה לאחר מכן יזכו להפחתת חצי ממספר הנקודות.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
