
"רק ההתיישבות בארץ ישראל תוכל לעמוד כנגד אלה המתפללים לחולשתינו כי תבוא"
בהמשך לשורת הצעדים לחיזוק המשילות והודעת הקבינט על הסדרת חמישה יישובים ביו"ש בתנועת רגבים הגיבו בשמחה:
"התבשרנו הלילה על שורת צעדים משמעותיים לחיזוק ההתיישבות והמשילות ביהודה ושומרון ולחיזוק עמידתה האיתנה של מדינת ישראל אל מול מבקשי רעתה.
לצד אישור חמישה יישובים ביהודה ושומרון, הממשלה קיבלה את ההחלטה המתבקשת להשיב למדינת ישראל את האחריות על השמורה ההסכמית מהרשות הפלסטינית.
בטרם יבש הדיו על הסכמי וואי אשר העבירו את האחריות לשמירה על נכסי הטבע הייחודיים של מדבר יהודה לרש״פ - כבר החלו הפרות בוטות ומסוכנות שעד מהרה חשפנו כעבודות להקמת עיר ענק בשמורה.
במשך שנים ארוכות, מדינת ישראל התעלמה מהבניה המאסיבית שהתבצעה במימון וסיוע של גורמים זרים ואנו ניהלנו מאבק לחשיפת המציאות יחד עם ראשי מועצת גוש עציון והר חברון.
כעת, סוף סוף, צעד חשוב של ממשלת ישראל נגד הפרת ההסכם, נגד הצפצוף של הרש״פ על החוק הבינלאומי, נגד חורבן הטבע והסביבה ונגד ההשתלטות הפלסטינית.
נקווה לראות עוד פעולות נחרצות כנגד ההשתלטות של הרש״פ בשטחים הפתוחים ורואים בהחלטה זו סנונית ראשונה לחישוב מסלול מחדש בכל הקשור לתוקף הסכמי אוסלו לאור ההפרות הפלסטינית המתמשכות.
אנו מברכים את ראש הממשלה, השר בצלאל סמוטריץ', השר יואב גלנט, ראשי הרשויות ביו"ש על הובלת ההחלטה המהווה צעד דרמטי בהשבת המשילות למרחב וכן יו"ר ועדת חוץ וביטחון, חה"כ יולי אדלשטיין".
יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן התייחס להחלטת הקבינט להסדיר חמישה ישובים ביהודה ושומרון:
"קבוצת נערים זו נושאת על כתפיה את שערי עזה הכבדים, שערים אשר מעברם מצטופפים מאות אלפי עיניים וידיים המתפללות לחולשתנו כי תבוא, כדי שיוכלו לקרענו לגזרים. השכחנו זאת? הן אנו יודעים, כי על מנת שתגווע התקווה להשמידנו חייבים אנו להיות, בוקר וערב, מזוינים וערוכים. דור התנחלות אנו, ובלי כובע הפלדה ולוע התותח לא נוכל לטעת עץ ולבנות בית." (מתוך ההספד של משה דיין לרועי רוטברג מקיבוץ נחל עוז)
בדיוק חודש לאחר שהחלתי לכהן כחבר כנסת, זכיתי להיות חבר הכנסת הראשון שהגיע ליישוב אביתר ע"ש אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת תפוח לפני 11 שנים. תושבי הישוב אביתר עלו על הקרקע בנסיבות מצערות, בעקבות הפיגוע הקשה בו נרצח יהודה גואטה הי"ד. לאחר מכן הגעתי לשם עוד פעמים רבות, ליוויתי את היישוב ואת חבריי שם גם בהחלטות הקשות שהניחה לפתחם "ממשלת השינוי" וההבטחות חסרות הכיסוי שקיבלו.
אתמול בלילה, התקבלה ההחלטה על הסדרת היישוב. מסע של קצת יותר משלוש שנים הסתיים ומסע חדש, של בניה, התחדשות וקיום לאביתר ולתושביו, מתחיל.
הסדרת היישוב אביתר, יחד עם שדה אפרים, גבעת אסף, חלץ ואדוריים שמצטרפים לנקודות התיישבות רבות שהוסדרו על ידי הממשלה הזו בהובלתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ היא סגירת מעגל חשובה עבורי גם ברמה האישית, כחבר הכנסת היחיד שמתגורר בהתיישבות הצעירה וגם ברמה הלאומית.
דור התנחלות אנו. ורק ההתיישבות בארץ ישראל תוכל לעמוד כנגד אלה המתפללים לחולשתנו כי תבוא.
בקבוצת הנערים הזו, חדי העין יוכלו לזהות גם את חה״כ צבי סוכות, אז עוד לא חבר כנסת.
שִׁמְעוּ דְבַר ה' גּוֹיִם וְהַגִּידוּ בָאִיִּים מִמֶּרְחָק וְאִמְרוּ מְזָרֵה יִשְׂרָאֵל יְקַבְּצֶנּוּ וּשְׁמָרוֹ כְּרֹעֶה עֶדְרוֹ. כִּי פָדָה ה' אֶת יַעֲקֹב וּגְאָלוֹ מִיַּד חָזָק מִמֶּנּוּ. ובָאוּ וְרִנְּנוּ בִמְרוֹם צִיּוֹן וְנָהֲרוּ אֶל טוּב ה' עַל דָּגָן וְעַל תִּירֹשׁ וְעַל יִצְהָר וְעַל בְּנֵי צֹאן וּבָקָר וְהָיְתָה נַפְשָׁם כְּגַן רָוֶה וְלֹא יוֹסִיפוּ לְדַאֲבָה עוֹד.
ברוך מציב גבול אלמנה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה״.
שר הפנים משה ארבל: ״אני מברך את הקבינט על החלטתו להעמיק את היאחזותנו בארץ ישראל. בשומרון, בבנימין, בגוש עציון ובהר חברון.
הביקור הבלתי נשכח שלי לפני שלוש שנים בדיוק באביתר כשנאלצתי להשתמש בחסינותי בכדי להכניס סולר למתיישבי אביתר החלוצים והנצורים הינה זכות להיות חלק מחולמי החלום וממגשימיו.
ברוח דברי המשורר רבי דוד בוזגלו זצ״ל: ״כָּאן שָׁפְכוּ בָנַי אֶת דָּמָם / וְכָאן קָנוּ אֶת עוֹלָמָם / לָהֶם וּלְחוֹמֵי חֲלוֹמָם
בְּנֵי עַמָּם / אֲשֶׁר עִמָּם / דּוֹרְשֵׁי טוֹבָתָם וּשְׁלוֹמָם״.
השר מיקי זוהר: "זכות גדולה ליישב את ארץ ישראל. לפני שלוש שנים קבעתי מזוזה באחד מבתי היישוב אביתר שאתמול סוף סוף הוסדר. ככל שאויבינו ינסו לפגוע בנו יותר, נבנה עוד ועוד יישובים בארצנו. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
