
רוטמן לח"כים: "זו תהיה בושה וחרפה, שישבתם ושתקתם על הדשדוש ברפיח אבל תשברו את הכלים על חוק הרבנים"
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן פנה לחברי הקואליציה והאופוזיציה בנושא חוק הרבנים: "אני פונה לחברי בקואליציה ובאופוזיציה. מאז 7.10, בהרבה מאוד נושאים, כולל אלו שבדמי ובנפשי עוד לפני שאני בפוליטיקה, כשאני זוכר את אותו לילה ללא שינה כשהתעוררנו ברגשות מעורבים לעסקת החטופים הראשונה כששמחנו על שחרור החטופים והצטערנו על שחרור המחבלים, ולמרות עמדתי העקבית נגד שחרור המחבלים, הממשלה הלכה לכיוון אחר בנושא שהוא ציפור הנפש שלי ואמרנו שאפשר להמשיך הלאה גם כשיש אי הסכמות בקואליציה, כי אתה פועל כחלק ממסגרת.
החוק שהעברנו אתמול במליאה בנושא החזקת מחבלי הנוח'בה נגד עמדתי, ולמרות שצלצלתי בכל הפעמונים, בסופו של דבר ההחלטה התקבלה והעברתי אותו כאן בוועדה, למה? כי אנחנו חלק מקבוצה.
כולנו הולכים ללוויות, לשבעות, לניחומים ולפעמים משפחות על הקבר של בנם אומרות לי איך אתם שבחרנו בכם לא נמצאים בקבינט המלחמה. ואני אומר להם - זאת דרישה פוליטית הזויה של שותפה קואליציונית שלא הייתה צריכה לעלות בשום פנים ואופן אבל בשביל לשמר ממשלה מאוחדת בזמן מלחמה גם את המחיר ההזוי והמטורלל הזה שילמנו.
אני פונה לח"כים סעדה וגוטליב- זו תהיה בושה וחרפה, שישבתם ושתקתם שלושה חודשים על הדשדוש ברפיח אבל תשברו את כל הכלים על חוק הרבנים.
לגיטימי לנהל את הדיון ולחלוק על החוק, או על מועד חקיקתו אבל כל מה שאני מבקש מכם הוא טיפה פרופורציות. היו חוקים פי אלף רגישים ומורכבים וידענו להגיע להסכמות.
את הדיונים המהותיים על החוק עשינו לרוחב ואם לא נגיע להסכמות היום ייקבע מועד אחר להצבעה.
ננהל דיון ענייני ומי שרוצה לצעוק ולהפגין זה לא יקרה".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
