
"השמש תידום בין עזה לרפיח" | תיעוד של נוכחות כוחותינו לאורך השנים
ברקע הפעילות המבצעית שהחלה הלילה ברפיח, קבלו הצצה מרתקת לנוכחות שלנו בעיר לאורך השנים.
במהלך מלחמת העצמאות התנהלו סביב רפיח קרבות בין צה"ל, שקם זה עתה, לצבא המצרי ששלט על העיר.
8 שנים מאוחר יותר, במהלך מבצע קדש, הייתה העיר אזור קרבות שדרכו פרץ צה"ל לצפון סיני. אך רק במלחמת ששת הימים כבשו לוחמי צה"ל את העיר והיא עברה לשליטה ישראלית.
כחלק מהסכם השלום עם מצרים נחצתה רפיח וחלק ממנה עבר לשליטת מצרים.
עם הקמת הרשות הועברה העיר לשליטת הרשות למעט "ציר פילדלפי" -רצועה צרה לכל אורך הגבול הבינלאומי שהייתה בשליטה ישראלית.
בעקבות פיגועים שהיו באזור יצא צה"ל למבצע רחב היקף ברפיח - "מבצע קשת בענן" במהלכו חוסלו מחבלים ואותרו מנהרות בעיר.
מנהרות ההברחה שנחפרו תחת האזור היוו יעד מרכזי לתקיפות גם ב"מבצע עופרת יצוקה".
הפעם האחרונה שלוחמי צה"ל לחמו ברפיח הייתה ב"מבצע צוק איתן". לצד אבידות מצדנו, נרשם הישג לצבא הישראלי. מחבלים רבים חוסלו ומחבלים נוספים הסגירו את עצמם לידי כוחות צה"ל.
אז איך תירשם בדפי ההיסטוריה הלחימה הישראלית ברפיח במלחמת "חרבות ברזל"?
בקרוב כנראה נדע...




נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
