
דובר צה"ל בערבית חושף: מחבלי חיזבאללה משתמשים באמבולנסים ככיסוי לטרור
דובר צהל בערבית אביחי אדרעי, חושף עדויות המצביעות על כך שחיזבאללה ותנועת עמל השתמשו באמבולנס צהוב בכפר כילא בדרום לבנון, הנושא סמל לכפר ושייך לעמותת "רשות הבריאות האסלאמית", למטרות טרור.
האמבולנס מופעל על ידי קבוצת שיט, בראשות חסן מוחמד שיט, המנהל גם את השלטון המקומי בכפר הידוע כמעוז חיזבאללה.
לאחר ניתוח דפוס הפעילות של האמבולנס, צוין כי הוא מתנהג בצורה חריגה בין אתרי חיזבאללה לאחר הפצצה, גם במקרים בהם אין צורך בהובלת הפצועים וגם לאחר תקופה ארוכה של תקיפה.
על פי הערכות, אמבולנסים משמשים את חיזבאללה ואת עמל להסעת חברים בין מקומות בשטחים שנסקרו על ידי כוחות צה"ל, וכן להובלת אמצעי לחימה או ציוד לפעילות טרור.
כמו כן, שני חברים שהפעילו את האמבולנס בכפר כילא, בשם מוסא ומוחמד שיט, הוכרו על ידי חיזבאללה לאחר הריגתם (בתאריך המתאים ל-1/1/2024) כאנשי צבא המזוהים עם הארגון. בניגוד אליהם, שתי תחבושות נוספות שנהרגו בכפר חנין לא הוכרו כחברים בארגון.
כמו כן מצטברות ראיות נוספות לכך שחיזבאללה ואמל משתמשים ברשות הבריאות האסלאמית ככיסוי לפעילות טרור. כך, למשל, חוסיין חליל, תושב העיירה בראשית, שנהרג במהלך פיגוע בלידא (בתאריך המתאים ל-23.2.2024), צולם בעבר חמוש בתג של ארגון עמל. לאחר הירצחו דווח כי הוא עבד כתחבושת בארגון הנ"ל.
חיזבאללה משתמש באמבולנסים בדרום לבנון לביצוע פעילות טרור ומשתמש בארגונים רפואיים ככיסוי עבורם.

נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
