
"מהלך תקדימי חשוב" | הסוף של אל ג'זירה?
חברי הוועדה לביטחון לאומי בראשות יו"ר הוועדה צביקה פוגל, הצביעו על ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת מהקואליציה: עמית הלוי, משה סעדה, אריאל קלנר וצבי סוכות לשינויים מהותיים ב'חוק אל ג'זירה' לקראת אישורו במליאה בקריאה שניה ושלישית.
בניגוד למקרים רגילים בהם האופוזיציה מגישה הסתיגויות להצעות חוק, לראשונה בכנסת חברי כנסת מהקואליציה הגישו בעצמם את ההסתיגויות, שעברו כולן בהצבעה בועדה ולקראת הצבעה במליאת הכנסת.
יו"ר הועדה צביקה פוגל עצר את הדיון, וקבע דיון נוסף לבקשת היועמ"שית.
בין הסעיפים החדשים שנכנסו להצעת החוק: במקום שהחוק יחול רק בשעת המלחמה הוא יחול בכל זמן שישנן תקנות לשעת חירום, בנוסף, סגירת ערוץ אל ג'זירה תהיה לצמיתות, ולא כפי שהוצע בהתחלה ל-60 יום בלבד.
כמו כן, בהגדרת מכשיר אלחוטי בחוק הקיים, יכנסו גם "אתר אינטרנט" ומכשיר המשמש לאספקת תכנים.
ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), מיוזמי ההסתייגות, מסר: "הובלנו מהלך תקדימי וחשוב של הסתייגות לחוק שהגישה הממשלה, זאת לאחר שהייעוץ המשפטי שינה אותו ולא השאיר משמעות לחוק. אני מקווה שהתיקון יעבור בהצבעה במליאה, וסוף סוף ייסגר ערוץ הטרור".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
