
איפה הייתם עד היום? | בעקבות מאבק 0404 ו-14 הנחה בקרקע לחיילינו. בועז גולן: ״זה לא מספיק״
בעקבות מאבקו של בועז גולן, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחה משמעותית לרכישת קרקע בגליל ובנגב עבור חיילים משוחררים.
כזכור, גולן חשף כאן בחדשות 0404 ובתכניתו בערוץ 14 את טירוף מחירי הקרקעות לערבים לעומת התשלום שנדרשים לשלם יהודים. כך למשל, הציג את המחיר לקרקע שמציעה רשות מקרקעי ישראל (רמ״י) לערבים ביישוב כאוכב (50 אלף ש״ח לקרקע עבור יחידת דיור אחת - 150 אלף ל-3) ואילו ליהודים, הגרים על אותה הקרקע ובמרחק של 500 מ׳ אווירי ביישוב מורשת - 1.4 מיליון ש״ח. ממש אפליה כנגד יהודים. ביישוב מורשת כולם משרתים ובכאוכב? לכו תחפשו מי משרת...

השאלה היא היכן היתה ממשלת ישראל ובעיקר ממשלות הימין עד לחשיפת הפרטים. מידי שבוע ומזה חודשים רבים, תקף בועז גולן בתכניתו בערוץ 14 את הנושא והבהיר כי על דבר כזה צריך להפיל ממשלה. בזה אחר זה הוא שאל שרים וחברי כנסת שהגיעו לתכניתו בעניין והפציר בהם לטפל בנושא. הוא תקף את שר השיכון גולדקנופף, שגלגל את הסוגיה למשרד האוצר. כולם עצמו עיניים, אבל הנושא החל לרוץ גם ברשתות החברתיות ונבחרי הציבור הבינו שבלתי ניתן להמשיך עם הסיפור המטורף וההזוי הזה וכאמור, היום הודיע רה״מ על הנחות ללוחמים.
השאלה הגדולה היא מדוע אי אפשר להעניק קרקע בחינם לחיילינו? אם לערבים מעניקים קרקע ב-50 אלף ש״ח, מדוע לא לתת אותה בחינם? רמ״י עמוסה בהכנסות כספיות וכדי לייהד את הגליל, חובה לעשות את הכל כדי להביא לשם יהודים רבים. קרקעות יש לחלק לזכאים ללא עלות ולסייע לכל מי שרוצה להתיישב בחבל ארץ חשוב זה. כנ״ל בדרומה של ארצנו. שאלה נוספת היא, מדוע לא מייקרים את הקרקע עבור ערבים? הם לא משרתים בצבא, הם לא חיילים. מדוע לא מסר נתניהו בהודעתו כי המחיר לערבים יעלה? לכו תבינו.
האם מדובר בהבטחה ריקה מתוכן? האם באמת יקבלו חיילינו המשתחררים הנחה משמעותית? אנחנו נמשיך ונעקוב וכמובן... לא נוותר.
בסרטון: בועז גולן חושף לפני חודשים את האפליה ופערי המחירים בין יהודים לערבים.

נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
