
הפגיעה הכלכלית בחמאס: למעלה מ-40 מיליון ש"ח הוחרמו בשנה החולפת | גורם ביטחוני: "משפיע על יכולת הגיוס של הארגון"
כוחותינו החרימו למעלה מ-40 מיליון ש"ח בשנה החולפת, בפעילויות שונות כנגד ארגון הטרור חמאס.
במהלך השנה, התקיימו מעצרי מבוקשים, החרמת כספים וארנקים דיגיטליים, החרמת ציוד המשמש לטרור וסגירת חברות חלפנות מרכזיות.
במהלך השנה החולפת, מודיעין פיקוד המרכז יחד עם שב״כ ויחידות נוספות פעלו במאמץ מודיעיני נרחב להפללת מבוקשים וכספי טרור.
במסגרת המערכה בכספי הטרור, פעלו כוחות צה״ל, שב״כ, המשטרה והמנהל האזרחי בעשרות מבצעים בתוך הכפרים למעצר מבוקשים והחרמת כספים על מנת לקטוע את מנגנון הזרמת הכספים המשמשים את ארגוני הטרור.

הפעילויות כנגד כספי הטרור פוגעות בייצור ובסחר בנשקים, באמל״ח ובמטענים ובכספים המשמשים לבניית תשתיות טרור ולמשפחות התומכות בארגוני הטרור. פעילות כוחות הביטחון מצמצמת את יכולות ארגוני הטרור לבצע פיגועי פח״ע כנגד אזרחי הגזרה ומדינת ישראל.
כוחות הביטחון החרימו כסף מזומן וארנקים דיגיטלים בשווי של מעל 40 מיליון ש"ח. הכסף שהוחרם הועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון.
הפעילויות המרכזיות שהתרחשו במהלך השנה האחרונה:
• במהלך מבצע אוגדתי רחב היקף בחודש דצמבר הוחרמו כ-40 מיליון ש״ח.
• במהלך מספר מבצעיים חטיבתיים בחטיבה המרחבית בנימין הוחרמו מעל 6.6 מיליון ש"ח.
• במהלך מבצע בג'נין שהתרחש ב-03-05.07.23 הוחרמו כ-350,000 ש"ח.
גורם ביטחוני התייחס לפעילות: ״כחלק מהמאמץ ההתקפי מתנהלת מערכה בין ארגונית רחבה בפיקוד המרכז נגד הכנסת כספים לארגוני הטרור ובראשם חמאס. קטיעת הזרמות הכספים והפגיעה הכלכלית בארגוני הטרור היא משמעותית ביותר ומשפיעה באופן ישיר על היכולות שלהם לגייס מחבלים ולרכוש אמל״ח ביהודה ושומרון״.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
