
האוצר מסרב לנקוב בסכום המיועד למענקים פסיכולוגיים
האוצר הציע מענקים חד-פעמיים לפסיכולוגים במערכת הציבורית שיגדילו את היקף משרתם, אך מסרב למסור לוועדת הבריאות כמה סכום הוקצה לכך. יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: "על האוצר לצרף את הפסיכולוגיים-החינוכיים לתכנית המענקים המוצעת".
ועדת הבריאות דנה היום (רביעי) בשכר הפסיכולוגים במערכת הציבורית, כחלק מהתכנית הלאומית לבריאות הנפש. חברי הכנסת תקפו את נציגות האוצר, שלא נקבו בסכום מיועד ומוגדר לתכנית המענקים, המוצעת לפסיכולוגים במערכת הציבורית שיגדילו את היקף משרתם. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) הדגיש את דרישתו ממשרדי הממשלה להציג לוח זמנים ברור לביצוע התכנית הלאומית לבריאות הנפש, מבחינת תקציבים ותקנים, וקרא לאוצר לצרף את הפסיכולוגיים-החינוכיים לתכנית המענקים המוצעת.
כ-5,000 פסיכולוגים במערכת הציבורית, עובדים בחצי משרה, מהם כ-3,500 פסיכולוגיים-חינוכיים. יורם שליאר, יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים הציבוריים, סיפר כי 35 שנה עבד רק בחצי-משרה תמורת 4,000 ₪ לחודש בלבד, והזהיר ממטפלים חובבנים הגורמים נזק למטופלים.
מאי שמואל, מאגף השכר באוצר, השיבה כי המענקים החד-פעמיים לא יחליפו הסכם-שכר קבוע אלא הם רק מענה מיידי, וגם בעבר ניתנו מענקים לפסיכולוגיים-חינוכיים בלבד ולא לאחרים. תמר צ'ין, רכזת בריאות באגף התקציבים, הדגישה כי הסכם המסגרת לשכר הפסיכולוגיים נחתם רק לפני חצי שנה, הסכם נוסף ייחתם במהלך השנה הקרובה והמענקים המיועדים מוערכים בכעשרות-מיליוני ₪.
לדברי ד"ר חווה פרידמן, מנהלת אגף הפסיכולוגיה במשרד החינוך, המענקים החד-פעמיים שניתנו בעבר לפסיכולוגים במערכת החינוך היו בגלל עומס נקודתי, והזהירה מהסכם-השכר העומד להיחתם עימם, בגלל השחיקה בתפקידם.
לדברי שני שרביט, סמנכ"לית משרד הבריאות, העדפת שכר ושינוי צורת העסקת הפסיכולוגים עומדת במרכז התכנית הלאומית לבריאות הנפש שהציג המשרד, והמענקים הם איתות חיובי מצד הממשלה - למרות שאינם תחליף להסכם-שכר משמעותי.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
