
מתווה חדש למאבק בעישון | כל הפרטים
משרד הבריאות פרסם הלילה (שני) להערות הציבור את מתווה ההגבלות במסגרת המלחמה בסיגריות האלקטרוניות.
על פי המתווה, גיל מכירת הסיגריות האלקטרוניות יעלה ל-21, יוגבלו הטעמים וכן תכולת המוצר וייקבע מיסוי על מכשירים ועל המילוי.
המסקנות מתפרסמות לאחר מספר חודשים שהוקם צוות לאומי במטרה לפעול למיגור הסיגריות האלקטרוניות בקרב ילדים ובני נוער. הרקע להקמת הצוות הוא שני מקרים שהתרחשו בחודשים אפריל ומאי השנה, בהם נפטר הנער מידן קלר ז"ל, ונער נוסף אושפז בבית החולים בעקבות עישון סיגריות אלקטרונית.
שר הבריאות, משה ארבל: "תופעת העישון במדינת ישראל הפכה למגיפה של ממש. שיעור המעשנים בקרב האוכלוסייה הבוגרת עומד כיום על יותר מ-20% ואנו עדים לעלייה בחשיפת בני הנוער לסיגריות אלקטרוניות, כל זאת, לצד הנזקים הקשים הנגרמים מעישון פאסיבי.
מדובר בתופעה מדאיגה מאוד ומשרד הבריאות בראשותי נחוש לקדם צעדים לצמצומה ולהגביר את המודעות לפגיעה שנגרמת בעקבותיה".

נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
