
"חסימת נתב"ג עלולה להסתיים בקטסטרופה" | ברשות התעופה מזהירים לקראת הפגנת השמאל מחר
"אסור לחסום את מרחב נמל התעופה בן גוריון" - כך אמר הלילה (ראשון) מ"מ מנכ"ל רשות התעופה, אמנון כהן, בתחקיר לאחר הפעלת נוהל החירום אמש.
במסגרת ההערכות לנחיתת חירום, הגיעו לנמל התעופה עשרות אמבולנסים, לוחמי אש, משטרה וצוותי חירום שהגיעו מכל גוש דן ומירושלים ונערכו לנחיתת המטוס, אשר נחת בשלום. כהן התייחס לאירוע ואמר: "אמש ראינו עד כמה נמל התעופה הוא מקום עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד הנוגעת ישירות לחיי אדם. נמל התעופה יכול להפוך בתוך שניות למקום בו מופעל נוהל חירום שחיי מאות אנשים תלוים בו.
אמש, ראינו שוב הוכחה לכך, כאשר הוכרז מצב חירום ולשדה הוזנקו עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה ובטחון מכל רחבי גוש דן וירושלים. אם חס וחלילה נמל התעופה היה חסום והכניסה אליו היתה פקוקה, כוחות הביטחון וההצלה לא היו מסוגלים להכנס במהירות לשדה ולהערך בהתאם, והיינו יכולים להיות באירוע של מאות הרוגים ופצועים".

"נמל תעופה בן גוריון הינו מקום בעל רגישות מבצעית ממדרגה ראשונה. חסימתו, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים בקטסטרופה בינלאומית, לכן אסור לחסום את נתב"ג", התייחס כהן בין היתר להפגנת השמאל הצפויה מחר סמוך לנמל התעופה, בה עשרות אנרכיסטים מאיימים לחסום את הכבישים המובילים לשדה. (צילום: ארכיון)
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
