
״אגף תקציבים רוצה להגדיל את הקופה על חשבון האזרחים״ | הצעד של כץ שצפוי להקל על הציבור
יו״ר ועדת כנסת ויו״ר הקואליציה אופיר כץ, הסיר מחוק ההסדרים את הסעיף המחייב תשלום, בגין אי הגעה לתור רפואי.
הסעיף נועד לחייב מראש מטופל בגין ביקור אצל רופא, מכון או מרפאה - כאשר התשלום לא יוחזר ללקוח אם לא הגיע לתור שנקבע עבורו. לפי ההצעה התשלום לא יוחזר למטופל, במידה שלא ביטל את התור בתוך 24 שעות ממועדו, ואלפי אנשים יחוייבו בסכומים של מאות שקלים.
יו״ר הקואליציה אופיר כץ אמר לנציגי אגף תקציבים בדיון: ״זה חוק רע, שפוגע בצורה קשה באוכלוסיות מוחלשות, בעיקר במבוגרים ואנשים מהפריפריה. אם אני בעצמי לא מצליח להשיג את קופת החולים או מכון דימות 24 שעות לפני, מה גורם לכם לחשוב שאדם בן 80 יצליח?
במקום להביא פתרון אמיתי לבעיית התורים, אגף תקציבים רוצה להגדיל את הקופה על חשבון האזרחים, אני לא מוכן לזה והחוק הוסר מחוק ההסדרים״.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
