
ועדת הכלכלה אישרה: בזק תוכל לפעול ללא גרעין שליטה
ועדת הכלכלה בראשות מ"מ היו"ר ח"כ אליהו ברוכי אישרה היום (חמישי) את הצעת צו תקשורת.
לפי התיקון שאושר תוכל בזק לפעול ללא גרעין שליטה. התיקון יאפשר הפחתת רגולציה המוטלת מכוח הצו כיום. לפי התיקון שאושר, יוכלו גופים זרים להחזיק בשליטה בבזק גם ללא משקיע ישראלי, בכפוף לאישורים ביטחוניים מיוחדים. בנוסף, גופים מוסדיים מקומיים יוכלו להחזיק עד 7.5% בחברה (לעומת 5% כיום), ללא קבלת אישור.
התיקונים גובשו לאחר בחינת הבקשה על ידי משרד התקשורת והתייעצות עם גורמים שונים, בהם משרד הביטחון, משרד החוץ, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי ומשרד המשפטים.
נציג משרד התקשורת עו"ד זיו גלעדי: "חלק מההסדרים ב"צו בזק" הם מיושנים והיינו רוצים להחליף אותם בהסדר מודרני. לא יחזיק שליטה מי שהוא אזרח או תושב מדינה עוינת או ישות משפטית בעלת זיקה למדינות עוינות".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
