
ברקע הרפורמה המשפטית: השר לוין ונשיאת העליון חיות קיימו פגישה
היום (ראשון) נפגשו לראשונה בתפקידם הנוכחי, שר המשפטים יריב לוין, ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בלשכתה בבית המשפט העליון בירושלים - למטרת פגישת היכרות.
מדובר בפגישה הראשונה ביניהם מאז הכריז השר לוין על הרפורמה המשפטית שבכוונתו לבצע.
כזכור, כשהציג השר את הרפורמה, הוא ציין כי "המהפכה החוקתית דרדרה את האמון במערכת המשפט. אנחנו הולכים לקלפי ופעם אחר פעם ואנשים אחרים מחליטים עבורנו.
הסיכונים שמפניהם התרעתי התממשו, לכן - הגיע הזמן לפעול. יש שופטים בירושלים, אבל, יש גם כנסת בירושלים ויש גם ממשלה והן הביטוי המובהק לבחירה הדמוקרטית של העם".
עוד הוסיף: "יהיה שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים - לא עוד מצב בו השופטים בוחרים את עצמם בחדרי חדרים ובלי פרוטוקול. תהיה שקיפות מלאה באמצעות עריכת שימוע פומבי בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת".
בהתייחסותו לפסקת ההתגברות ציין: "בית המשפט יפעל מכוח חוקי היסוד, ולא יימצא מעליהם".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
