למה ואיך להשתמש נכון בהאשטאגים באינסטגרם? - 0404
למה ואיך להשתמש נכון בהאשטאגים באינסטגרם? Unsplash

למה ואיך להשתמש נכון בהאשטאגים באינסטגרם?

רוצים לחזק את המעורבות של הגולשים בתכנים שלכם ולהגדיל את כמות העוקבים בעמוד האינסטגרם? לפניכם כל הטיפים לשימוש נכון בהאשטגים

אחד הכלים היעילים ביותר לקידום העמוד שלכם באינסטגרם והגדלת החשיפה לפוסטים שלכם, הוא ההאשטאג. האשטגים, או תגיות, אלו מילים שלפניהן מופיע הסימן #. הם משמשים באינסטגרם כדי לסווג את התוכן לפי נושאים כמו #Summer, #Family או #Cat. כך, כאשר משתמש מחפש האשטאג מסוים שמעניין אותו, הוא ייחשף לכל התכנים המופיעים תחת אותו האשטאג.

האשטגים יחזקו את המודעות לחשבון האינסטגרם שלכם יסייעו לכם להגיע למשתמשים שאולי לא עוקבים אחרי החשבון שלכם, אבל עוקבים אחר האשטאג מסוים. באמצעות האשטאג תוכלו להגדיל את החשיפה של הפוסטים שלכם, להשיג עוקבים נוספים ולחזק את עמוד האינסטגרם שלכם.  
כדי להגביר את המעורבות, הנראות והעוקבים של באינסטגרם, הנה כמה דרכים לשימוש נכון בהאשטגים:

מעקב אחר האשטגים רלוונטים

אינסטגרם מציגה את הפוסטים המובילים והאחרונים תחת כל האשטאג. אם אתם רוצים שהפוסטים שלכם יהיו הפוסטים המובילים תחת האשטאג מסוים, עליכם לעקוב אחר ההאשטאג. נתחו את סוגי הפוסטים שמופיעים בפוסטים ושאבו מהם השראה ליצירת התוכן בעמוד שלכם. נסו להבין מה עובד באותם פוסטים – האם זאת איכות התמונה? אולי היא יצירתית במיוחד? חשוב כמובן להקפיד על כך שהתוכן שלכם יהיה מקורי ולהימנע מהעתקת תכנים מהמתחרים שלכם.

אינטראקציה עם חשבונות מובילים

לצד שאיבת השראה, מומלץ לעקוב אחר האנשים עם הפוסטים המובילים תחת האשטגים מסוימים ולהגיב להם. כך, הדף שלכם ילכוד את תשומת לבם ויש סיכוי שגם הם יעקבו אחריכם בחזרה. בנוסף לכך, מומלץ ליצור אינטראקציה גם עם  עמודי אינסטגרם של עסקים מתחרים. אתם אולי חוששים לעשות לייקים ולהגיב למתחרים כי זה כביכול בא על חשבונכם, אך נהפוך הוא. קהל היעד של המתחרים הוא דומה לקהל היעד שלכם, כך שככל שהוא ייחשף למותג שלגם בפוסטים של המתחרים, כך יש סיכוי גבוה יותר שיעקוב גם אחריכם.

הטמעת האשטגים בפוסטים שלכם

חשוב מאוד להכניס האשטגים לפוסטים שלכם. אינסטגרם מאפשרת לכם להכניס עד 30 האשטגים לכל פוסט. אל דאגה, אין צורך לספור אותם. ברגע שתעברו את מכסת ה-30 תקבלו על כך התראה מאינסטגרם. אפשר להוסיף את ההאשטגים לאחר התיאור (caption) של הפוסט, רק שימו לב שלא לחרוג ממגבלת ה-2,200 תווים – בבלוג של אינסטל'ה ניתן לקרוא בהרחבה את המדריך לשימוש בהאשטאג באינסטגרם  ולעשות לעצמכם קלים יותר.

לחלופין, ניתן להוסיף את ההאשטגים כתגובה ראשונה לפוסט. ההמלצה היא לשלב האשטגים פופולריים לצד האשטגים ממותגים האשטגים ממוקדים וארוכים יותר. מחקר של Mention & HubSpot מצא שהמעורבות הטובה ביותר לפוסטים היא כאשר מוסיפים 20 האשטגים לכל פוסט.

שימוש באפליקציות האשטגים

כדאי מאוד להשתמש באפליקציות כמו Hashtag Expert המאפשרת לחפש את ההאשטגים הטובים ביותר באינסטגרם. האפליקציה תאתר את ההאשטגים הרלוונטים והפופולרים ביותר שקשורים לנושא הפוסט שלכם. ניתן להעתיק באופן אוטומטי את ההאשטגים המובילים או לבחור ידנית עד 30 האשטגים מתוך ההצעות של האפליקציה. אגב, במרכז העזרה של אינסטגרם אפשר למצוא הסבר טכני צעד אחר צעד לשימוש בהאשטאגים.

האם ניתן להשתמש בהאשטגים לסטוריז או לעמוד הפרופיל באינסטגרם?

בעבר דפי האשטגים הציגו סטוריז ששויכו להאשטגים מסוימים, אך כיום זה לא המצב. כשבוחנים את התכנים העדכניים והמובילים ביותר בדפי האשטגים, אז ניתן לראות אך ורק פוסטים או רילס (סרטונים). אפשר כמובן להוסיף האשטאג לסטוריז שלכם, אך זה בעיקר כדי להביע מסר מסוים ופחות כדי שהגולשים יוכלו למצוא את העמוד שלכם.

הדבר נכון גם לגבי הוספת האשטגים לעמוד הפרופיל שלכם באינסטגרם. ישנם בעלי חשבונות רבים באינסטגרם שמוסיפים האשתגים לביוגרפיה שלהם. זה טוב ויפה, אבל אין בזה ממש תועלת. כאמור, דפי ההאשטאג מציגים רק פוסטים וריליסים, כך שגם אם תוסיפו 30 האשטגים לביוגרפיה שלכם, עמוד הפרופיל שלכם לא יופיע תחת שום האשטאג. אז במקום למלא את הסטוריז או את הביוגרפיה שלכם בתגיות, השקיעו בהוספה של האשטגים לפוסטים ולסרטונים שלכם. בהצלחה!

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]