
סירת דיג מעזה פגעה בספינה של צה"ל - הלוחמים לא פתחו באש
סירת דיג מעזה חרגה אתמול ממרחב הדיג המותר לה ופגעה בספינת דבור של צה״ל בעת פעילות מבצעית. למרות טענות לוחמים בזרוע הים כי הפגיעה הייתה מכוונת - הלוחמים לא פתחו לעבר סירת הדיג לכל אורך האירוע לאחר שנאסר עליהם לירות, כך דיווח הערב כתב ערוץ 20, הלל ביטון רוזן.
לא היו נפגעים בקרב כוחותינו אך נזק נגרם לספינה.
ח"כ אורית סטרוק מסרה בתגובה: "את הוראות הפתיחה באש בגבול עזה, לרבות הגבול הימי, חייבים לתקן. צה"ל חייב לעמוד בעיקרון שקבע לעצמו, להיות הצבא המוסרי בעולם. צבא שמעדיף את חיי האויב על חיי חייליו אינו צבא מוסרי".
מארגון תורת לחימה נמסר: "יממה בלבד לאחר ההכרזה על שינוי כביכול בהוראות הפתיחה באש, מתברר שהדרך לתיקון עוד רבה. לוחמים חשו בסכנה ולא יכלו להפעיל את נשקם. קיימת רוח מפקד בעייתית מאד והיעדר גיבוי לדרג השטח, והאויב מזהה זאת. הרמטכ"ל כוכבי הבטיח לעם ישראל צבא קטלני - וחובתו לקיים זאת כמפקד האחראי על שלומם ובטחונם של לוחמי צה"ל".
מדובר צה״ל נמסר בתגובה: ״אתמול בשעות הצהריים, כלי שייט פלסטיני חרג מגבולות מרחב הדייג המותר. במסגרת משימת הביטחון השוטף ואכיפת הגבול פעלו לוחמי זרוע הים תוך הפעלת אמצעים הנדרשים לטיפול באירוע.
במהלך הפעילות ביצעה סירת הדייג תמרון חד בניסיון להתחמק מספינת הביטחון השוטף ופגעה בה קלות. בעקבות פעילות הלוחמים, חזר הכלי החורג לשטח המותר לדייג וספינת זרוע הים המשיכה במשימתה, ללא נפגעים״. (צילום: ארכיון)
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
