
נהלי הפתיחה באש | ח"כ אורית סטרוק: "צבא שמעמיד את חיי האויב מעל חיי חייליו אינו צבא מוסרי"
ח"כ אורית סטרוק התייחסה הערב (ראשון) לשינוי בהוראות הפתיחה באש עליו הודיעו היום בצה"ל. השינוי בהוראות, שיכלול מתן אפשרות לחיילים לפתוח בנוהל פתיחה באש גם כלפי גנבי נשק ופולשים לבסיסי צה"ל, הגיע על רקע המחאות והביקורות בעקבות הרצח של הלוחם בראל שמואלי הי"ד בגבול רצועת עזה מטווח קצר בידי מחבל ערבי שהכוחות בשטח נמנעו מלירות בו.
לדברי סטרוק, ההחלטה היא שינוי קטן אך יש לברך עליה אך צבא שמעדיף את חיי האויב על פני חיי חייליו אינו צבא מוסרי.
ח"כ סטרוק: "השינוי בהוראות הפתיחה באש בצה"ל הוא אמנם קטן מידי, אבל גם על כך יש לברך. למקרא ההוראות החדשות קשה להאמין ולהבין את הקודמות, שאסרו לירות על גנבי נשק מבסיסי צה"ל.
הצעד הבא חייב להיות שינוי הוראות הפתיחה באש בגבול עזה. צבא שמעמיד את חיי האויב מעל חיי חייליו אינו צבא מוסרי".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
