משטרת ישראל

חודשה האכיפה הפלילית ביחס לחולים מפרי בידוד
noa magid9.9.21
0
0
0
הפרקליטות הודיעה על חידוש האכיפה הפלילית ביחס לחולי קורונה מאומתים שהפרו את חובת הבידוד, ובכך עברו לכאורה עבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה (סעיף 218 לחוק העונשין).
ההנחיה, אשר הועברה למשטרת ישראל מפרקליט המדינה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, ניתנה בעקבות חוות דעת מקצועיות של משרד הבריאות בקשר להתפרצות גל התחלואה הנוסף.
בעבר על הרוב המוחלט של החולים מפרי הבידוד הוטל קנס מינהלי, ובמקרים הבודדים בהם הוגשו כתבי אישום, הועלו טענות שונות על אכיפה בררנית.
כעת השינוי במצב התחלואה במדינת ישראל הביא לכך שלעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, למרות מבצע החיסונים יש הצדקה להגדיר את הקורונה כ"מחלה שיש בה סכנת נפשות", בהתאם לדרישת החוק, ומשכך הפרקליטות מודיעה על חידוש האכיפה הפלילית נגד חולים שמפרים בידוד.
0
תגובותנא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
