איפה לומדים קורס שיווק דיגיטלי ואיך מפתחים מזה קריירה? - 0404
איפה לומדים קורס שיווק דיגיטלי ואיך מפתחים מזה קריירה? צילום depositphotos

איפה לומדים קורס שיווק דיגיטלי ואיך מפתחים מזה קריירה?

אם החלטתם ששיווק דיגיטלי זה התחום שהכי מתאים לכם, זה נפלא. אבל רגע לפני שאתם נרשמים לקורס הראשון שמציעים לכם, חשוב שתדעו לסקור את האפשרויות שעומדות לרשותכם. כיום יש היצע ענק של קורסים לשיווק דיגיטלי ואינספור מומחים שמציגים את עצמם כאנשי השיווק המובילים בתחומם.

שיווק דיגיטלי הוא תחום שהולך ומתרחב, ובכל יום שעובר יותר ויותר אנשים מגלים הן את הכיף שבעיסוק בו והן את הפוטנציאל הכלכלי שהוא מציע למי שבוחר בו כמקצוע.

זו לא בהכרח טעות. הבעיה נעוצה בעובדה, שמרבית הקורסים מציעים לאנשים להיות מומחים בשיווק דיגיטלי במספר פלטפורמות תוך זמן קצר, ובפועל, כשהם מסיימים את הקורס ובטוחים שיימצאו עבודה בן רגע, הם מגלים שהניסיון עושה את ההבדל.

מכאן עולות 2 שאלות שעלינו לענות עליהן:

  1. איזה קורס לשיווק דיגיטלי נכון עבורכם?
  2. איך מפתחים קריירה בתחום השיווק בדיגיטל?

אז נתחיל בצעד הראשון לפיתוח קריירה, בחירת הקורס שנכון עבורכם.

מה מחפשים כשנרשמים לקורס שיווק דיגיטלי?

  1. מסלול לימוד שמתאים לתחומי העניין שלכם- משווקים בדיגיטל עוסקים באינספור פלטפורמות שיווק. יש שמתמחים בשיווק אומנים, אחרים בעסקים, ויש את מי שמעדיף לקדם עמותות או מפלגות. על מנת לבחור את מסלול הלימודים שהכי נכון לכם, עליכם לדעת עם איזה קהל אתם רוצים לעבוד. אם אתם מעוניינים לעבוד עם עסקים קטנים לדוגמה, כדאי שתבחרו קורס שיווק דיגיטלי עם מסלול התמחות בקידום אתרים אורגני, קידום ממומן בגוגל וקידום בפייסבוק ובאינסטגרם, שהם אפיקי השיווק החזקים ביותר שיש כיום לעסקים קטנים. זו דוגמה קטנה בלבד, אך בכדי לדייק את מה שנכון לכם כדאי שתתייעצו עם מומחה לשיווק דיגיטלי.
  2. הנחייה אישית- ובהמשך לסעיף הקודם, כל משווק בדיגיטל זקוק למנטור, מישהו שניתן ללמוד ממנו, להיעזר בו ולנצל את הניסיון, הידע והמקצועיות שלו לטובת התפתחות מקצועית עד שיכולים לפרוש כנפיים באופן עצמאי ולצלול אל זירת השיווק הדיגיטלי לבד. קורסים רבים נעשים במסגרת קבוצתית ולא מעניקים מענה מושלם עבור מי שמבקש להתמחות בנישה ספציפית או לקבל הדרכות מעמיקות. הדרכה אישית מאפשרת לכל אחד לקבל מענה רחב יותר להתלבטויות וקשיים ולשים דגש על נקודות חולשה לצורך חיזוק המיומנויות והידע בתחום השיווק הדיגיטלי.
  3. הדרכה מעשית- כדי לדעת את התיאוריה שעומדת בבסיס השיווק הדיגיטלי ניתן לקרוא ספרים, מדריכים ושפע של מאמרים מקצועיים, אך ההצלחה האמיתית באה לידי ביטוי על ידי העבודה שמבצעים בשטח, כלומר בזירה הדיגיטלית, הלכה למעשה. כמו שטכנאי שיניים חייב להתנסות בעבודה בקליניקה על מטופלים אמיתיים, גם משווק בדיגיטל חייב להתנסות בהקמה, תפעול וקידום נכסים דיגיטליים אמיתיים ביום יום Hands-on, ובחיפוש אחר קורס לשיווק דיגיטלי, זה מרכיב שחייב להיות חלק משמעותי ממסלול הלימודים שהקורס מציע. בסופו של דבר, הפרקטיקה משמשת את התלמיד כתיק עבודות ומהווה קרש קפיצה אדיר בעת חיפוש אחר תעסוקה.

בזאת למעשה בא לידי ביטוי ההבדל העיקרי שבין לימודי קורס שיווק דיגיטלי  ללימודי פרסום ושיווק במסגרת אקדמית. בעוד שבאקדמיה הדגש הוא על תיאוריה, היסטוריית השיווק ופילוסופיות שיווק שונות, בקורס שיווק דיגיטלי מקבלים את הליבה של התחום, הידע הכי עדכני ורלוונטי ומתמקדים בפרקטיקה, כאן תוכלו לקרוא עוד בעניין זה.

סיימתם את הקורס בהצלחה? וודאו שהמנטור שלכם עדיין זמין עבורכם, סביר להניח שתזדקקו לעצה מקצועית והכוונה גם בעתיד.

כשעכשיו אפשר לדבר על מה כדאי ואיך לשפר את הסיכויים שלכם למצוא עבודה בתחום.

טיפים לפיתוח קריירה בשיווק דיגיטלי

  1. הכירו את הטרמינולוגיה.

כאשר אתם מגיעים לראיון עבודה, עליכם להפגין בקיאות וידע. אם המראיין מציג בפניכם מושגים כמו  DA (סמכותיות אתר) או ROI (החזר השקעה), כדאי שתדעו בדיוק על מה הוא מדבר. תכל'ס, גם אם הניסיון שלכם לא יהיה עשיר, חוסר ידע הוא מה שיחסל לכם את סיכויי הריאיון להצליח באופן וודאי.

על מנת להבטיח שלא תיפלו בלשונכם או עקב בורותכם, כדאי שתחקרו אודות החברה שבה אתם צפויים להתראיין, בחנו את תחומי ההתמחות שלה ולמדו את המונחים המקצועיים שנוגעים להם. לדוגמה, אם אתם מתראיינים למשרה בחברה שמתמחה במכירת מוצרים דרך האינטרנט, אין מצב שלא תכירו את אמזון, שופיפיי, ווקומרס וכדו'. אם אתם מגיעים לחברה שמתמחה בייצור לידים ללקוחות שלה, אתם חייבים לדעת מה זה קמפיין לידים ויחס המרה.

אם פניתם למסלול של פתיחת עסק ושיווק דיגיטלי כעצמאים, כדאי שתכירו את המושגים הללו, ושתדעו להסביר את חשיבותם ללקוח שלכם, כך שתישמעו מקצועיים ולא רק תזרקו מונחים סתומים, שלא מובנים לא לכם ולא ללקוח, כי זה מה שיפגע באמינות ובמקצועיות שלכם, וימנע מהלקוח להזמין מכם שירותי שיווק בדיגיטל.

  1. חקרו מגמות ושינויים בעולם הדיגיטל

משלמדתם את המושגים והמונחים המקצועיים, כדאי שתחקרו מעט על המגמות מתפתחות והשינויים האחרונים בעולם הדיגיטל. ידוע שאנשי שיווק חייבים תמיד להיות עם היד על הדופק, ובמיוחד בכל הקשור לזירה הדיגיטלית, בה קצב השינויים וההתפתחויות מהיר מאוד.  למעשה, ככל שתקדימו להכיר את המגמות וההתפתחויות, שינויי האלגוריתמים והחידושים של פלטפורמות השיווק השונות, כך תצליחו לייצר תוצאות טובות יותר, אך חשוב מכך, הפגנת ידע מסוג זה תעיד על כך שאתם אנשי מקצוע רעבים, שרוצים להגיע לתוצאות השיווק הטובות ביותר, ולא מסתפקים בבינוניות.

  1. התכוננו להשיב על שאלות מתקילות

מראיינים בחברות שיווק ולקוחות עסקיים עלולים להציג בפניכם שאלות לא פשוטות. עליכם להתכונן לכך מבעוד מועד ולדעת כיצד להשיב עליהן. כמובן, שלא תמיד ניתן לספק תשובה לכל שאלה, ולכן כדאי לדעת כיצד מספקים תשובה הגיונית, כנה ומכובדת, שתיתן להם ביטחון.

  1. העשירו את תיק העבודות שלכם

גם אם לא הספקתם עדיין להתפרנס משיווק דיגיטלי, תמיד תוכלו להרחיב את תיק העבודות שלכם על ידי התנסות פרו- בונו או ברטרים עם לקוחות. נכון, זה עלול לגזול מזמנכם, ולא ישלשל כסף לחשבון הבנק שלכם, אבל זה יגדיל את הניסיון שלכם, יתקיל אתכם עם דילמות וקשיים שתצמחו מהם מבחינה מקצועית ויגדיל את הסיכויים שלכם לקבל יותר עבודות כפרילנסרים או להתקבל למשרת הג'וניור הנחשקת.

תוכלו להתחיל במעגל הקרוב אליכם. בחרו שכן, חבר או בן משפחה שזקוק לקידום אתר, לבניית דף עסקי בפייסבוק או לקידום חשבון האינסטגרם. בחרו 1-2 בתי עסק מקומיים שתוכלו לתת להם שירותי שיווק בדיגיטל ותתקדמו משם.

השתדלו לבנות תיק עבודות מגוון, שיציג את מגוון היכולות שלכם וימקצע אתכם במגוון פלטפורמות שיווק. בדרך זו תוכלו להכיר את החוזקות והחולשות שלכם ולדעת במה אתם טובים יותר, והיכן עליכם להשקיע בכדי להתמקצע.

אל תחששו לציין בראיון העבודה, שאת תיק העבודות בניתם מבלי לגבות כסף מהלקוח. זה יציג אתכם כאמביציוזיים, שאפתנים, אוטו- דידקטיים, כמי שיודעים להתעסק בכלים דיגיטליים ולא רק לדבר עליהם, וכמי שחותרים למצוינות ולהצלחה בתחום.

ציפיות שכר בשיווק דיגיטלי

רבים נוטים לסנן מקומות עבודה בגלל השכר שמציעים להם. חשוב להבין, שמי שמתחיל בתחום השיווק בזירה הדיגיטלית נחשב ג'וניור, כלומר מתחיל, שטרם הוכיח את יכולותיו.

החדשות הטובות הן, שככל שתייצרו הצלחות גדולות יותר, כך הסיכויים שלכם להגדיל את שכרכם עולים, ובאופן משמעותי.

מסיבה זו, כדאי להגיע לראיון צנועים, לכבד את תהליך הגיוס ואת המראיין, ולא לשאול בשיחה הראשונה כמה שכר אתם צפויים לקבל. בדרך כלל סוגיית השכר עולה כאשר המעסיק שוקל לשכור את שירותיכם, ואז ניתן תמיד לשאת ולתת בנדון. אולם, חשוב לזכור, שככל שתפגינו יכולות ותייצרו לחברה הישגים, כך תהייה לכם עמדת מיקוח טובה יותר, מה שאומר, שהסבלנות משתלמת.

רוצים לפתח קריירה בשיווק דיגיטלי כמו המקצוענים?

חברת דיגיט וואו (Digitwow) היא סוכנות לשיווק עסקים בדיגיטל, המתמחה בקידום בגוגל וברשתות החברתיות ובניהול מוניטין. למעלה מעשור שאנו מסייעים לעסקים להתקדם בזירת האונליין הדיגיטלית ולייצר הצלחה עסקית, מה שהוליד את הקורס שיווק דיגיטלי אונליין הראשון מסוגו בארץ, שמלמד אתכם אונליין במתכונת אישית 1 על 1 כיצד לשווק בדיגיטל כמו המקצוענים כפי שתוכלו לקרוא כאן.

אנו מציעים מסלולים שונים בהתאמה אישית, כך שכל מי ששואף לטבול רגליו או לצלול לתוך הזירה הדיגיטלית יכול למצוא את המסלול האידיאלי עבורו. עם ליווי אישי ייחודי, דגש על פרקטיקה ומיומנויות שלא תלמדו באף מקום אחר בהתחייבות, תוך כדי הקורס אנו מבטיחים לכם שתצאו עם כל הכלים, הידע והמיומנויות שיסייעו לכם להתחיל את דרככם בשיווק הדיגיטלי ברגל ימין עם יתרון עצום על המתחרים שלכם שגם הם רוצים להיכנס לתחום.

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]