הרצאות למנהלים: 5 טיפים להרצאה מנצחת - 0404
הרצאות למנהלים: 5 טיפים להרצאה מנצחת 123RF

הרצאות למנהלים: 5 טיפים להרצאה מנצחת

בשנה האחרונה עולם ההרצאות נדרש להמציא את עצמו מחדש ולעבור מהרצאות פרונטליות להרצאות אינטרנטיות (בעיקר בזום). יחד עם זאת המאמר כאן אינו בא להסביר את נפלאות הזום ועוד, אלא דווקא בא לתת קצת הבנה על עולם ההרצאות למנהלים, האתגרים שבו ומהם המרכיבים להרצאה מנצחת פרונטלית או בזום.

לצורך כתיבת המאמר, ביקשנו להתייעץ עם לירון פורת, בעלים של "לירון פורת: פיתוח מנהלים, הרצאות וייעוץ אסטרטגי", לירון מעבירה הרצאות וסדנאות למנהלים ומלווה באימון אישי מנכ"לים ומנהלים בכירים להצלחה.

והנה 5 הנקודות של לירון איך לייצר את ההרצאה המנצחת למנהלים:

  1. אחד מהדברים הכי חשובים הוא להיות MASTER בתחומך. להכיר את המחקרים האחרונים בתחום, מנהלים מאוד אוהבים שמתבלים את ההרצאה גם בקצת עובדות ומחקרים. זה גם יותר מבסדר להציג מספר דעות או פרשנויות לנושא אחד, למעשה ככל שנעניק יותר זוויות, יותר פרשנויות ועובדות על נושא כך ההערכה כלפינו תגבר מהסיבה שמבינים שאנחנו רואים את התמונה המלאה.

    2. הצגה עצמית ושיתוף הקהל. הנחת היסוד היא שלכל מרצה יש רזומה עשיר ומעניין ויחד עם זאת חשוב לזכור להציג          את האדם שנמצא על הבמה ולא רק את חזות המרצה שיודע הכל. אני דווקא מאוד ממליצה לספר על החלומות                  שלנו,  ההישגים האישיים שלנו וגם על מספר דברים ברשימה שעדיין לא השגנו, זה מחדיר צבעים מעניינים יותר,              משדר על פתיחות ומהרגע שהצלחנו לשדר גם פגיעות וחולשה (הישגים שעדיין לא השגתי) החיבור של הקהל אלינו          הוא הרבה יותר חזק והוא משתף בעצמו הרבה יותר (למעשה באחת ההרצאות ניגש אלי סמנכ"ל בכיר מאחד                מארגוני  ההייטק ואמר לי, לירון יקירה, אני חושב שאני יכול להגשים לך את אחד החלומות, אני מכיר את …..")

     3. הרבה קוראים לזה בשפה המקצועית story telling ואני אוהבת לקרוא לזה "פסטיבל מספרי הסיפורים". הרצאה              שמדברת עובדתית בלבד, גם אם הנושא יהיה הכי מעניין שיש, זה יכול "להרוג" את הקהל, simply as that. בואו             ניתן למנהלים שלנו דוגמאות, נספר על התנסויות אמיתיות שהתמודדנו איתם, נשתף את החוויה ואת ההרגשה                  בסיטואציות שהיינו בהם, בסופו של דבר כמו שנאמר ע"י פרופ' יובל נח הררי "בני אדם חושבים בסיפורים: לא      עובדות,  במספרים או משוואות".

וכלל נוסף, ככל שהדוגמאות שלנו ישלבו גם סיפורי כישלון (ולא רק סיפורי הצלחה) כך גם המסר שלנו יעבור חזק יותר והחיבור אלינו יהיה גבוה יותר.

  1. כלים ופרקטיות. מכיוון שקהל היעד שלנו הם עובדים ומנהלים בארגונים, הרי כולם כבר שמעו כמעט את כל התיאוריות שיש. כולם כבר שמעו על ההבדל בין "דחוף" ו"חשוב" בניהול זמן, כולם כבר מכירים את המאפיינים של דור ה-Y ודור ה-Z ואיזה סוג אישיות אנחנו ברבעון של אדיגאס. אם אנחנו מגיעים עם נקודת מוצא שהמנהלים שלנו מכירים, יודעים ושמעו כבר עשרות הרצאות, אנחנו כבר נמצאים בנקודת פתיחה טובה יותר, למה? כי עכשיו נדאג לתבל את הנושא שלנו בדוגמאות עסיסיות, בנקודות מבט שיפילו אסימונים ובהרצאה שאמנם אולי הנושא ידוע אבל התוכן יועבר בצורה הכי מרתקת שיש, הכי מחדשת שיש כך שהעיניים של המנהלים יהיו תמיד איתנו והכי חשוב: שהמנהלים ייצאו עם כלים חדשים ותובנות חדשות ליישום.

וכאן לירון משתפת אותנו עם שתי דוגמאות להרצאות שעשו את ההבדל מעצם הנושא הייחודי וכמובן מעצם הובלת ההרצאה בדרכה שלה:

  • מיתוג עצמי והעברת מסרים משפיעה – הרי כל מנהל רוצה לדעת כיצד הוא משפיע ומניע את עובדיו למטרה בצורה הכי אפקטיבית שיש והכל מתחיל בהעברת מסרים, כן, גם NLP יש כאן בהרצאה הזו, בקיצור הרבה הפתעות
  • 1440 (נחשו למה 😊) – בהרצאה הזו לירון משתפת עם המנהלים איך לייצר ניהול זמן אפקטיבי במיוחד עבורם, בהרצאה הזו הממד האישי נכנס לתמונה מה שהופך את כל ההרצאה גם לשק של תובנות אישיות בעבור כל אחד מהמנהלים בהרצאה
  1. מצגת דלה במילים ועשירה בשפת גוף. הקצב. האנרגיות. בעבר, ויותר מפעם אחת, נכחתי בהרצאת מנהלים שבו הסבירו לנו על שפת גוף אבל דאגו "לייבש" את ההרצאה במודלים והרבה הרבה כתוב על המצגת. אז בואו נעשה בדיוק ההפך. ניתן דוגמאות מעולמות שונים מתחום ההרצאה, זה פותח את העיניים, הערנות והקשב של כולם. נתחיל בניסוי או נסיים בניסוי / הדגמה שממחיש את המסר שרצינו להעביר.

לסיכום, עם קשר או בלי קשר למצב הבריאות בארץ, להרצאות פרונטליות או הרצאות בזום, כשמדובר בהרצאות למנהלים הסיפור זה אנחנו. רמת הפתיחות שלנו, רמת השיתוף שלנו וכמות הכלים והתובנות שיקבלו המאזינים היא שתקבע האם זו תהיה הרצאת מנהלים מנצחת או לאו.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]