- מנהיג "השולמנים" אביר קארה הצטרף למפלגתו של בנט
- הזוים | ״איגוד הבמאיות והבמאים״ נגד ביהמ״ש שאסר הקרנת ג׳נין ג׳...
- הערב נדע: ״הבית היהודי״ בידי בנט או יחבור לסמוטריץ׳ | חגית משה...
- נגיף הקורונה | בחמישי יתקיים יום תפילה עולמי בכל קהילות ישראל
- רה"מ: "יותר קל פשוט לפתוח את הכל, אבל זה יעלה בחיי אדם רבים"
- קר לכם? זה צפוי להשתנות | תחזית מזג האוויר המעודכנת
- כמה זמן יימשך הסגר? | הממשלה תדון היום בהארכתו
- קרעי: "המשותף בין כל המצטרפים לסער - כולם מוכרים ערכים תמורת נ...
- ראש מוא"ז שומרון השובת רעב התעלף באוהל המחאה של ההתיישבות הצעי...
- עם הורדת גיל המתחסנים: שר הבריאות הורה להיערך ל-250 אלף חיסוני...

קידום ממומן: פייסבוק מול גוגל – יתרונות חסרונות
ישנן סיבות רבות מדוע לקדם תוכן אודות מוצר, עסק או יכולת באינטרנט. פרסום כזה הוא המשתלם ביותר, משום שהוא מגיע לפלח גדול מאוד של האוכלוסייה, לרוב במינימום מאמץ וגם במחירים זולים יותר מאשר פרסום על שלטי חוצות, עיתונים וכדומה.
האפשרויות באמצעותן ניתן לעשות זאת הן בלתי מוגבלות ויש מגוון אתרים ומקומות שניתן לפרסם בהם. לפני שממהרים לפרסם בכל פלטפורמה אפשרית בהתאם לשיקולי התקציב, חשוב לשים לב לגורמים קריטיים המשפיעים על איכות הפרסום ויעילותו, כמו למשל תחזוק אתר החברה או המוצר באופן שוטף, עיצובו כך שיראה אמין ומקצועי, וכן מאיזו פלטפורמה כנראה יגיעו מרבית הרוכשים עקב המודעה.
האופציות המשתלמות והעיקריות לפרסום תוכן ממומן ברשת הן דרך גוגל או פייסבוק, ענקיות הטכנולוגיה שכמעט כל בני האדם משתמשים בהן באופן שוטף.
פרסום דרך גוגל
מאפיינים
· אופן תשלום: תשלום פרסום בגוגל לקידום העסק מתבצע על פי מודל הקליק, כלומר עבור כל הקלקה על הפרסומת המפרסם משלם לגוגל.
- פוטנציאל הפרסום: פוטנציאל פרסום בגוגל לקידום העסק גדול מאוד – ניתן להגיע לכ- 85% ממשתמשי האינטרנט ואף יותר.
- איך מטרגטים קהל: טרגוט הקהל יכול להתבצע על פי נתוני המשתמש: מיקום, גיל, שפה, וכן על פי נתונים טכניים: מילות מפתח בחיפוש, המכשיר ממנו מתבצע החיפוש (סמארטפון, מחשב נייד, טאבלטים).
יתרונות וחסרונות
היתרון המרכזי בשימוש בגוגל כאמצעי פרסום הוא החשיפה העצומה שגוגל נותן.
בנוסף, גולשים בגוגל מראש מוכוונים לחפש ולרכוש דברים כאשר הם גולשים, ולכן מודעות יתאימו בדיוק לצרכים שלהם.
מנגד, בגלל מודל התשלום על פי קליק ייתכן ויהיו לחיצות מזוייפות על המודעות, אשר מבוצעות על ידי גורמים שאינם מעוניינים לרכוש את הדבר המפורסם אך יגרמו לתשלום על כל לחיצה.
מתי כדאי לבחור בגוגל כאמצעי פרסום?
בעיקר כאשר המפרסם מעוניין בקידום מסיבי ומיידי, לטובת מכירות מיידיות.
פרסום דרך פייסבוק
מאפיינים
- אופן התשלום: פרסום בפייסבוק לקידום העסק מתבצע על פי מודל הקליק או על פי כמות משתמשים שנחשפו למודעה.
- פוטנציאל הפרסום: יכול להגיע לכ- 40% ויותר ממשתמשי האינטרנט.
- איך מטרגטים קהל: הטרגוט מתבצע על פי נתוני המשתמש: מיקום, גיל, מצב משפחתי, רמת השכלה, לייקים ושיתופים שבעשה, תחומי העניין שלו ודמיונו של המשתמש לקהל המטורגט שכבר אושר כמתאים לפרסום.
יתרונות וחסרונות
היתרון המרכזי של פייסבוק הוא יכולות הטרגוט שלה. הפילוח לקהלי יעד נעשה באופן מדויק מכיוון שהוא על פי מאפייני השימוש של הגולשים בה ולכן גם אם חשיפה בפייסבוק היא לקהל מצומצם יותר, היא איכותית יותר.
למרות זאת, רוב משתמשי הפייסבוק עושים זאת לשם הנאה ולא לשם מידע על רכישות והמודעה חייבת להיות אטרקטיבית ומושכת כדי שהמשתמשים יבחרו להקליק עליה.
מתי כדאי לבחור בפייסבוק כאמצעי פרסום?
בעיקר כאשר מעוניינים לחשוף את העסק לקהל רחב יותר ולמתג אותו כעסק מוביל – הפרסום יהיה לעסק ולא למבצע או פריט שנמכר.