
צה"ל יעניק אות מערכה לחיילים ששירתו בלבנון משנת 1982 עד לנסיגה בשנת 2000
ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, אימץ היום (רביעי) את המלצת הוועדה אותה מינה, בראשות רב-אלוף (מיל׳) שאול מופז, להעניק אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון. הרמטכ״ל הדגיש כי זהו צעד חשוב וערכי, המבטא הוקרה עמוקה לשירותם של דורות רבים אשר הגנו על גבולה הצפוני של המדינה ואזרחיה.
הוועדה המליצה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". כמו כן, המליצה לקבוע הענקת אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון, שהוגדרה בין התאריכים 30 בספטמבר 1982 ל-24 במאי 2000. האות יוענק, לפי ההמלצה, לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה ללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שייקבעו בצה"ל בהמשך, ולא לכלל המשרתים בצבא באותה העת.
המלצת הרמטכ"ל תובא לאישור שר הביטחון. אם שר הביטחון יאשר את ההמלצה, היא תובא לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
