השר אמסלם: "מכירת חברת נמל חיפה לרוכש אסטרטגי - צעד נוסף בהתייעלות המשקית" - 0404
השר אמסלם: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר אמסלם: "מכירת חברת נמל חיפה לרוכש אסטרטגי – צעד נוסף בהתייעלות המשקית"

שבוע שעבר החל הליך לכניסת רוכש אסטרטגי לחברת דואר ישראל, הליך אותו מוביל שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם עוד בתפקידו הקודם כשר התקשורת. השבוע תחל רשות החברות הממשלתיות בהליך המכירה של חברת נמל חיפה עם כניסת רוכש אסטרטגי לחברה במכירה של 100% מהון המניות של המדינה בחברה.

השר אמסלם: "מכירת חברת נמל חיפה לרוכש אסטרטגי מהווה צעד חשוב ונוסף בהתייעלות המשקית. עמדתי כשר הממונה על רשות החברות הממשלתיות היא להוביל מדיניות לפיה המדינה תשאיר בידיה חברות ממשלתיות נחוצות בלבד ובעיקר חברות הפועלות בתחום התשתית הלאומית וכי יתר החברות אשר פועלות בשווקים תחרותיים יועברו לידיים פרטיות או לידי הציבור. מהלכים אלה יגבירו את התועלת המשקית הן בכך שתשתפר התחרות בחברות ובענפים בתחומים אלה וכך תעלה התועלת המשקית והן ביצירת מקורות הכנסה נוספים למדינת ישראל ממכירת החברות".

מכירת חברת נמל חיפה הינה צעד משמעותי לכיוון פתיחת ענף הנמלים לתחרות ולייעול הפעילות הנמלית תוך הוזלת עלויות מחייה לכלל אזרחי ישראל, בהיותם של נמלי ישראל שער ל98% מהסוחרות במשק. מכירת החברה הינה חלק מרפורמה כלל משקית אותה הוביל שר האוצר ישראל כץ, הכוללת הקמת שני נמלים חדשים שיופעלו על ידי גורמים בעלי ניסיון בינלאומי ויחלו את פעולתם בשנת 2021.

השר אמסלם הוסיף: "פתיחת הנמלים החדשים מדגישה ביתר שאת את חשיבות הליך המכירה בשל הצורך של חברת נמל חיפה להתחרות מול הנמלים החדשים בצורה מיטבית. מהלך היסטורי זה התאפשר הודות למסירות ולהובלה בראש ובראשונה של עובדי חברת נמל חיפה אשר הבינו את צורך השעה והגיעו יחד עם הנהלת החברה והמדינה להסכמות בנושאים שונים כדי להכין את חברת הנמל לתחרות. הבטחנו גם כי זכויות עובדי חברת נמל חיפה ישמרו ברציפות גם לאחר השלמת המכירה. העובדים הם שותפים למהלכים אסטרטגים כאלה".

לנמל פוטנציאל עסקי גבוה מאוד והוא ייחודי בנופו הודות למגוון מגזרי הפעילות אותם הוא מפעיל, ביניהם, מכולות, מטען כללי, כלי רכב, אוניות נוסעים ועוד לצד כח אדם מיומן ומקצועי ובניסיון רב שנים.  ברפורמה הוחלט כי מחלקות הים המהוות תשתית לאומית לא ימכרו ויישארו בידי המדינה.

השר אמסלם סיכם: "הבטחנו כי אחרי השלמת המכירה תישאר החברה יציבה פיננסית עם מקורות תקציבים רבים שיסיעו לחברה להמשיך את תוכנית ההתייעלות אחרי המכירה ולפתח את תשתיות הנמל ובהם בין היתר: סכום של עד 1 מיליארד שקלים מתמורת המכירה אשר יושקעו בהון החברה, סכום של 180 מיליוני שקלים שיכנסו לחברה עבור מחלקת הים, סכום של עוד 400 מש"ח שתעביר חברת נמלי ישראל לחברה עבור פיתוח תשתיות בעתיד. כל זאת לצד סכום של כ – 700 מש"ח הקיימים בחברה היום והמדינה הבטיחה כי לא תמשוך סכומים אלה כדיבידנד טרם המכירה על מנת להשאיר לחברה מקורות כאמור".

הליך המכירה של חברת הנמל מבוצע על ידי רשות החברות הממשלתיות בהנהלת מר יעקב קוינט. בימים אלה מקדמת הרשות מגעים על מנת להגיע להסכמות דומות גם בעניין חברת נמל אשדוד. בעתיד הקרוב הרשות תיידע את הציבור בהליכי מכירה נוספים חשובים של חברות ממשלתיות.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: [email protected]