
זעם בימין על החלטת בג"ץ לבטל את חוק הפיקדון למעסיקי מסתננים: "אם היה ספק בחשיבות הועדה לבחירת שופטים - כעת זה ברור"
שופטי בג"ץ קיבלו היום (חמישי) בחלקן עתירות שהוגשו כנגד "חוק הפיקדון" והורו לבטלו. בהחלטת השופטים נקבע כי החוק, שמחייב את העובדים המסתננים להפקיד חמישית משכרם כפיקדון שיוחזר להם כשיעזבו את הארץ, אינו חוקי. על פי פסק הדין שנתנו השופטים, על המדינה להשיב לעובדים הזרים את ההפקדות שכבר הפקידו בתוך 30 ימים. בימין קיבלו את ההחלטה בצורה קשה והגיבו בתוקפנות כנגד החלטת השופטים.
ח"כ גדעון סער: "החלטת בג"צ בנושא חוק הפקדון של המסתננים היא שגיאה חמורה. היא פוגעת באחד הכלים האפקטיביים האחרונים שנותרו לעידוד יציאת מסתננים מהארץ. יחד עם חברי, יואב קיש ומאי גולן, הגשתי עכשיו הצעת חוק לפסקת התגברות לנושא המסתננים בדומה לזה שנקבע בחוק יסוד: חופש העיסוק בנושא איסור יבוא בשר לא כשר".
ח"כ מאי גולן: "בעקבות פסק הדין המבזה של בג"ץ, שמבטל את חוק הפיקדון למאבק בהסתננות הבלתי חוקית ובעקבות ההשלכות המרחיקות לכת, הגשתי הצעה דחופה לסדר בנושא. אמשיך להיאבק למען תושבי השכונות באשר הם ובפסיקות בג"צ המנותקות מסבלן של תושבי השכונות".
ח"כ יואב קיש: "חוק הפיקדון שימש ככלי האחרון להגברת המוטיבציה ליציאת מסתננים מישראל, גם אותו בג"צ ביטל. פועלים מיידית בכנסת לחקיקת התגברות בנושא המסתננים".
שר החינוך רפי פרץ: "פסילת חוק הפקדון ע"י בג"צ הוא עוד שלב בסדיקת זהותה היהודית של מדינת ישראל בכלל ומהווה מסמר נוסף בהפקרת תושבי דרום תל אביב בפרט. מסתנן שנמצא בישראל שלא כחוק חייב לחזור לארץ מוצאו. הנומרליזציה שבג"צ מוביל כלפיהם, בטח בערב יום העצמאות של מדינת ישראל היא טעות ונעשה הכל על מנת לתקן אותה".
ח"כ ד"ר שלמה קרעי: "לאחר שפסל כל יוזמה ממשלתית או חקיקתית בעניין, שוב, בלי בושה פוסל חוק של הכנסת ומשאיר ממנו פירורים. הוא אף מגדיל לעשות ומתייחס לתזכיר ממשלתי שהוקפא בכלל, כאיזושהי אסמכתא. אולי הממשלה הקרובה לא תוכל לעשות זאת אבל חייבים לגדוע את הענף המוטציוני שהרכיב בג"צ לעצמו לפסילת חוקי הכנסת".
שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד: "אם למישהו היה ספק בדבר חשיבותה של הועדה לבחירת שופטים - כעת זה ברור. בג"צ פוגע לאורך השנים במדיניות ההגירה אותה הכתיבה הכנסת, החל מחוק ההסתננות דרך מתווה מדינה שלישית ועכשיו גם ביטול חלקי של חוק הפקדון. החוק היה אפקטיבי וגרם לעידוד יציאה מרצון. רק פסקת התגברות תשים לזה סוף. צר לי שהממשלה שקמה לא תוכל לעשות זאת. דעת המיעוט של השופט סולברג זוהרת בפסק הדין, מה שמוכיח כמה חשוב למנות שופטים שמרנים וכמה חמורה העברת תיק המשפטים והשליטה בועדה לבחירות שופטים לכחול לבן".
פורום קהלת: "בית המשפט העליון פגע שוב במאבקו של המחוקק באתגר ההגירה הבלתי חוקית לישראל. הוא שוב לא נתן משקל מספק למחויבותה של ישראל כלפי אזרחיה, כלפי מובטליה וכלפי זהותה היהודית. לאחר שבית המשפט ביטל שלוש פעמים ברציפות את החוק למניעת הסתננות, סגר את מתקן חולות, ביטל את מתווה המדינה השלישית ועצר את נוהל ההחזרה החמה – היום בית המשפט העליון ביטל את החלק המרכזי בחוק הפיקדון ובכך שמט מידיה של ישראל את הכלי האחרון שעודד את יציאתם של המסתננים.
מאז שהחלה המדינה לאכוף את חוק הפיקדון, במאי 2017, חלה עלייה של כמעט פי שבעה במספר המסתננים שיצאו מישראל במסגרתו. החוק עבד. והחוק בוטל. בית המשפט העליון נטל לעצמו כוח ריבוני בלתי מוגבל ללא האחריות הנלוות לכך ואת ההשלכות של תופעת ההסתננות נושא הציבור. כריכת האחריות להחלטות המדיניות שמקבלים שופטי בית המשפט העליון יחד עם חיזוק הרשות המחוקקת לא תתאפשר ללא שינוי מנגנון מינוי השופטים וחקיקת חוק יסוד: הגירה".
ח"כ אופיר סופר: "בית המשפט העליון שוב חוטא לתפקידו ובטוח שהוא הריבון. הפסיקה לביטול חוק הפיקדון היא המשך ישיר לפסיקה הפוסלת את מתקני השהייה "חולות" ו"סהרונים". הפסיקות חוסמות כל פתרון מעשי שיעודד את המסתננים הבלתי חוקיים לצאת מישראל. מדובר בהחלטה אומללה ומסוכנת אשר תגרום למסתננים להישאר, ואולי אף תגרום למסתננים נוספים להגיע ארצה".
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "לא יאמן. בג"ץ מסרס שוב ושוב ושוב כל כלי שהמדינה מנסה להשתמש בו כדי לאכוף את מדיניות ההגירה שלה ולשמור על הרוב היהודי והמדינה היהודית. בלי מחסומים, בלי עכבות ובלי לדפוק חשבון. האמת, בממשלה הקרובה הוא יכול להיות רגוע ולהמשיך מהמקפצה. גנץ-ניסנקורן ימשיכו להגיד שזה גשם. עצוב ומתסכל".
עו"ד איתמר בן גביר: "מי שאשם אלו הפוליטיקאים, מכל ממשלות ישראל (כן, כן גם "ממחנה הימין"), שלא רוצים לעשות רפורמה משפטית ולהכניס 15 שופטים עם אג'נדה יהודית ציונית לבית המשפט העליון. עד אז נמשיך לבכות!".
תנועת "אם תרצו": "שופטי בג"ץ שוב פועלים נגד האינטרסים של מדינת ישראל ופוסלים את החוק היחיד שהיווה תמריץ לעזיבת המסתננים. בג"ץ קבע פעם נוספת שהוא מעדיף את זכויות המסתננים על זכויות אזרחי ישראל. אין שום משמעות לממשלה החדשה שהולכת לקום כל עוד בג"ץ מנהל את העניינים. תיקון מערכת המשפט חייב לעמוד בראש סדר עדיפויות של הממשלה. בג"ץ יוצר לנגד עינינו את איראן החדשה".
ח"כ קטי שטרית: "פעם נוספת בג"ץ פועל נגד האינטרס של אזרחי ישראל ופוסק לטובת המסתננים. הדרישה לשחרר את כספי הפיקדון שמופרשים משכר המסתננים וינתנו להם עם שובם לארצם פירושה הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. אני תומכת בפסקת התגברות שתשיב לכנסת את עצמאותה".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
