לוחמים מתלוננים: ״האפליקציה שצה״ל מתהדר בה לא עובדת - בלגאן וצפיפות באוטובוסים״ - 0404
לוחמים מתלוננים: ״האפליקציה שצה״ל מתהדר בה לא עובדת – בלגאן וצפיפות באוטובוסים״

לוחמים מתלוננים: ״האפליקציה שצה״ל מתהדר בה לא עובדת – בלגאן וצפיפות באוטובוסים״

בצה״ל פיתחו במהלך משבר הקורונה אפליקציה מיוחדת, ״שאט״ל היסעים צה״ל״ עבור החיילים כדי לארגן הסעות ומועדי איסוף לבסיסים ומהם, אך חיילים טוענים כי האפליקציה בעייתית ואף גורמת להטרחת ההורים להסיע את ילדיהם החיילים לתחנות.

לוחם בגבעתי לחדשות 0404: ״יצאתי הביתה לאחר 35 יום בבסיס. מיותר לציין שהאפליקציה שצה"ל מתהדר בה לא עבדה. המון בלאגן, המון צפיפות בעליה לאוטובוסים. כמו כן, לאחר הכשלון בשימוש באפליקציה הבינו שצריך פתרון אחר וכרגע החזרה לבסיס היא דרך תחנות מרכזיות: ירושלים, באר שבע, חיפה, תל אביב.

אני, וחיילים שגרים באזור הצפון (קרית שמונה, צפת, מירון, בית הלל, מירון, דלתון, יסוד המעלה ועוד) צריכים להטריח את ההורים לנסוע עד חיפה משום שאסור להשתמש בתחבורה ציבורית״.

דובר צה״ל מסר בתגובה: ״כחלק מהערכות צה״ל למאבק בנגיף הקורונה ובמטרה לשמור על רציפות התפקוד וכשירות מבצעית,הוקם מערך היסעים ייעודי למשרתי צה״ל.

השבוע החל פיילוט של שחרור והסעת חיילים מחמישה מוקדים בערב החג עד למרחק קצר ממקום מגוריהם תוך הקפדה על ההנחיות המחייבות. בימים אלה מתקיים פיילוט נוסף להגדלת השירות ליחידות נוספות.  

באשר לטענות שעלו, יש לציין כי קווי ההסעה מבוססים על המידע המוזן על ידי החיילים עצמם באשר לכתובתם, וכי יש הגדרה של 25 חיילים בכל אוטובוס בכדי למנות צפיפות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

נדגיש כי בניגוד לנטען, החטיבה אינה דורשת מהורי הלוחמים להסיע את ילדיהם למוקדי האיסוף המרכזיים. מקרים פרטניים יטופלו בהתאם על ידי מפקדי החטיבה, זאת באמצעות רכבים צבאיים שיגיעו לאסוף לוחמים מאזורים בהם אין הסעות״.

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com