טיפוח קשרים חברתיים, פעילות גופנית והתמודדות עם חרדות | כך תשמרו על נפש בריאה בהסגר - 0404
טיפוח קשרים חברתיים, פעילות גופנית והתמודדות עם חרדות | כך תשמרו על נפש בריאה בהסגר Pixabay

טיפוח קשרים חברתיים, פעילות גופנית והתמודדות עם חרדות | כך תשמרו על נפש בריאה בהסגר

בימים אלו כשכולנו עסוקים בבריאות הפיזית, ישנם לחצים נוספים אשר משפיעים על כל אחד מאיתנו בצורה שונה, בתוך כך משרד הבריאות קורא לציבור לשים דגש על הבריאות והחוסן הנפשי שלנו, ומפרסם המלצות לאוכלוסיות השונות.

צרו לעצמכם ולבני משפחותיכם שגרה יומית קבועה בתוך ההסגר, השגרה מקטינה חרדה.

טפחו קשרים חברתיים, השתדלו להיות בקשר בכל האמצעים האלקטרוניים עם חבריכם ומשפחותיכם, קשרים חברתיים הם בריאות נפשית.

גם אם הגעתם למצב רגשי קשה קחו הכל בפרספקטיבה, אל תתייאשו, אתם יכולים להזכר כי בעבר כשהתמודדתם עם אירועים קשים ההתמודדות היא תמיד בצורה של גל, הקושי עולה בתחילה, ואז תמיד הוא מתחיל לרדת.

לכל אחד מאיתנו יש חוסן, זה הזמן להזכר במה עזר לי עד היום, זכרו איך התמודדתם במשברים קודמים, ואיזה מיומנויות עזרו לכם, נסו ליישם זאת גם כעת.

היזכרו גם בחוסן המשפחתי, קהילתי ולאומי שלנו. אתם לא לבד נעבור זאת יחד, כל האנושות כולה נמצאת באותו המצב.

תזכרו תמיד שיש תקווה, לכל אחד מאיתנו יש דרך או מספר דרכים שמסייעות לו להפחית חרדה, למשל, האזנה למוזיקה, פעילות גופנית, שיחה עם חבר או בן משפחה ולפעמים סתם מבט בחלון, מצאו את הדרך הנכונה לכם.

זה לגיטימי ונורמלי להרגיש רגשות שליליים בתקופה הזאת, ( כמו פחד, עצב, בדידות, אי וודאות), ולכן אל תיבהלו והרשות זאת לעצמכם. אבל ובנוסף דאגו לשתף את רגשותיכם עם אחרים, שיתוף אחרים זו בריאות נפשית. אך יחד עם זאת השתדלו לשמור על אופטימיות ורגישות מול הילדים ואף הסבירו להם שהם אינם נמצאים בסכנה, הסיכון לצעירים אפסי, אך מצד שני חשוב לשתף את הילדים (בהתאם לגילם) ולאפשר להם להיות שותפים בהתמודדות היעילה.

נצלו את המשבר ללמד ילדים מיומנויות התמודדות לחיים.

חשוב לתת לילדים תחושה שהמבוגרים הקרובים להם אינם חסרי אונים אל מול המצב. ושימו לב כי הם אינם חשופים לחדשות במידה מוגברת.

מצאו דרכים לעזור להתמודדות עם תחושת חוסר הוודאות והזמן. למשל, הזכירו איזה יום היום, או הכינו יומן ציורי חוויות לילדים צעירים כדרך לעקוב אחרי הימים שחולפים.

הורים למתבגרים, השתדלו לקבוע לפחות פעמיים או שלוש ביום בהם יש מפגש ישיר עם המתבגר/ת שנמצאים בדרך כלל בחדרם. כך תגרמו להם להרגיש כי הם חלק מהמשפחה, והם יחושו שחשוב לכם לראות אותם ולהזדהות עם רגשותיהם. שימו לב למצב הרוח שלהם והשתדלו להיות קשובים לעוד אירועים שהמתבגרים חווים גם במרחב החברתי הוירטואלי.

זה הזמן לטפל בעצמכם ולגלות תחומי עניין חדשים, לקחת קורסים באינטרנט, לקרוא, לשמוע הרצאות, לראות הצגות מקוונות, לתרגל נשימה ועוד שלל דברים שיכולים להעסיק אתכם.

אזרחים ותיקים, למרות הבידוד אל תישארו לבד רגשית, שמרו על קשרים, בקשו עזרה ודאגו להיות פעילים בתוך הבית, הזכרו מה עזר לכם להתמודד בעבר שאתם יכולים ליישם בימים אלו, תכננו תכניות ליום שאחרי.

כדאי ומומלץ לקיים שיחות וידאו עם בני משפחה, אפשר לבקש שישלחו סרטונים של הנכדים/ילדים/בני משפחה, כדי שיהיו לכם חומרים זמינים לצפיה בעת שחשים בדידות. דפדוף בתמונות משפחתיות שמעלה זכרונות נעימים יכולים גם הם להקל על מצב הרוח.

מומלץ לדלג על מנוחה במהלך היום כדי להקל על שינה רציפה בלילה.

זכרו שכולם במתח ולא תמיד זוכרים להתעניין בשלומכם, תיזמו איתם שיחות כאשר אתם מתגעגעים.

אנשי צוות רפואי, אתם שעומדים היום בחזית הלחימה צריכים להיות מודעים לעומס הרגשי הרב, שתפו אחרים ואל תישארו איתו לבד, נצלו הפסקות קצרות לפעילות שנועדה לשמירה עצמית, (ספורט, מיינפולנס, האזנה למוזיקה, ועוד).

במידה ואתם לא מצליחים ליישם את ההמלצות, ומרגישים שהמצוקה מתגברת, פנו לקבלת ייעוץ מקצועי.

בכל עיר ורשות מופעלים מוקדים טלפוניים לקבלת ייעוץ ותמיכה נפשית. כמו כן ניתן לפנות אל:

עמותת ער"ן קו חם למתן מענה רגשי של עזרה ראשונה נפשית. מספר:-1201, שלוחה-6. המענה פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, בעברית, באנגלית, בערבית וברוסית.

או סיוע אונליין באתר: www.eran.org.il .

עמותת סה"ר – www.sahar.org.il

מוקדי קופ"ח לתמיכה נפשית בנושא קורונה :
כללית – 2700 *
מכבי – 3555 *
מאוחדת – 3833 *

לאומית – 507 *
משרד החינוך- 1800-250025 קו חם לתמיכה רגשית מקצועית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com