הדרישה לבטל את החופש הגדול: שר החינוך מתעקש - לימודים ביולי, חופש באוגוסט - 0404
הדרישה לבטל את החופש הגדול: שר החינוך מתעקש – לימודים ביולי, חופש באוגוסט יוסי זליגר

הדרישה לבטל את החופש הגדול: שר החינוך מתעקש – לימודים ביולי, חופש באוגוסט

משרד החינוך פותח הבוקר (א') בהליך היוועצות ברשת עם ציבור עובדי ההוראה בישראל, מנהלי מחלקות חינוך ברשויות וציבור ההורים בנושא "הלמידה מרחוק". במסגרת הליך זה מבקש המשרד לאסוף תובנות שיסייעו לו בקידומה ובחיזוקה של הלמידה המקוונת.

בתוך כך, יבקש המשרד להעמיק, בין היתר, באופן התנהלותה, הקשיים והאתגרים שהיא מציבה, התאמותיה לאוכלוסיות מיוחדות והצעות ורעיונות שיש לשטח לשם קידום מיטבי של הלמידה המקוונת. 

תוצרי תהליך ההיוועצות יאפשר לגבש את תפיסת הלמידה מרחוק בעת הזו, לקראת שנת הלימודים הבאה, ובכלל בשילובה בשגרת לימודים רגילה.

שר החינוך רפי פרץ הודיע כי הוא מתנגד לדרישת משרדי האוצר והבריאות לביטול החופש הגדול ודורש לימודים בחודש יולי וחופש בחודש אוגוסט. השר אמר: "הלמידה מרחוק הפכה לאבן יסוד במשבר הקורונה, היא הוכיחה את עצמה בכמות הכניסות העצומה שהייתה ובשיתוף פעולה של המורים והתלמידים. מערכת החינוך חייבת להיות דינמית בהתאם להתפתחויות ולכן אנו רוצים כל הזמן לשפר ולייעל, וחשוב לנו לדעת מה הציבור חושב על הלמידה מרחוק ואיך אפשר להפוך את המערכת לטובה ושימושית יותר. מבקש מהציבור, מההורים והמורים להיכנס ולתת משוב וחוות דעת, דעתכם חשובה לנו".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מעת שנסגרה מערכת החינוך מורי ישראל הובילו את הלמידה מרחוק, והצליחו ליצור בימים של חירום ואי ודאות סדר יום לימודי. ראינו עד כמה הלמידה מרחוק מהווה מענה חיוני וקריטי בימים אלה. לא רק לימודי אלא גם רגשי. לאור חשיבותה המכרעת, והשימוש שנמשיך לעשות בה בעתיד, אנחנו יוצאים להליך היוועצות רחב. נרצה לשמוע וללמוד מכולם. ממנהלים וממורים. מהרשויות ומההורים. עשינו זאת בעבר בנושאים לאומיים חשובים, וראינו שלהיוועצות הרחבה היתה תרומה חשובה למערכת החינוך".

דוגמאות נוספות לשאלות בהן המשרד מעוניין להתעמק:

1. מהם התנאים החשובים ביותר עבור מורה ומנהל לטובת קידום למידה מרחוק?

2. מהם היתרונות והאתגרים המרכזיים בלמידה מרחוק וכיצד ניתן ליישם אותה בצורה מיטבית בשנה"ל הבאה?

3. איך ניתן לתת מענה רגשי וחברתי באמצעות הלמידה מרחוק?

4. אילו חסמים של תלמידים זיהיתם בלמידה מרחוק?

5. אילו התאמות נדרשות לאוכלוסיות השונות בלמידה מרחוק? וכיצד הייתם מציעים ליישמן?

6. שאלות להורים שהפכו לשותפים אקטיביים בלמידה (בוודאי ככל שגיל הלומד צעיר יותר) – כיצד אתם מצליחים לרתום אותם כשותפים? למה אתם זקוקים על מנת לקדם מערכת קשרים זו באופן מיטבי?

 

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of
אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com