
כחול לבן במכתב לאדלשטיין: כנס מליאה להחלפתך - או שנעתור לבג"ץ
מפלגת כחול לבן פנתה היום (שני) במכתב ליו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, בו ביקשה ממנו לכנס את מליאת הכנסת במטרה להצביע על החלפתו, ואיימה כי אם לא יעשה זאת - תעתור לבג"ץ.
כך כתבו עורכי הדין של המפלגה בפנייתם: "במקרה דנן עסקינן בכנסת שאמורה להישבע אמונים היום ופעילותה מתחילה, אשר 61 מחבריה דורשים את קיומו של הדיון בבחירת יו"ר הכנסת. לפיכך אין ליו"ר הכנסת כל סמכות שלא לקיים את הדיון, במיוחד נכון הדבר לאור העובדה כי שיקוליו של יו"ר הכנסת נגועים בעניין אישי ברור העולים כדי ניגוד עניינים ממשי.
לאור התנהלות יו"ר הכנסת פנתה מרשתי ביום 15 למרץ, ליועץ המשפטי לכנסת על מנת שיחווה דעתו בעניין וייתן את הנחייתו המשפטית. ההנחיה המשפטית נדרשה בדחיפות וזאת לאור לוח הזמנים הקצר בהם עסקינן. למרות כל הפניות כאמור נכון למועד מכתבינו זה עומד יו"ר הכנסת על דעתו שלא לקיים דיון בעניין בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה- 23 , וטרם ניתנה כל הנחייה מצד היועץ המשפטי לכנסת, למרות לוח הזמנים הקצר.
בנסיבות כאמור, במידה ודרישת מרשתנו לקיום דיון דחוף לא תענה, תיאלץ מרשתנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על פי כל דין, לרבות פניה בעתירה מתאימה בפני בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
