קו הרכבת המהיר מירושלים לת"א יוצא לדרך - 0404
+
קו הרכבת המהיר מירושלים לת"א יוצא לדרך ששון תירם

קו הרכבת המהיר מירושלים לת"א יוצא לדרך

לאחר מספר שבועות של נסיעות הרצה, קו הרכבת המהיר יחל לפעול ממוצאי שבת הקרובה, מתחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת ההגנה שבתל אביב. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ושר החוץ והמודיעין, ישראל כץ, חנכו היום (חמישי) את הנסיעה הראשונה בקו.

מאז פתיחת הקו (2018), בוצעו בקו הרכבת המהיר יותר מ-3 מיליון נסיעות. מדי יום נוסעים בקו כעשרת אלפים נוסעים בממוצע. מספר הנוסעים ברכבת, בכל נסיעה מוגבל כיום ל-400 נוסעים בלבד. בחודשים הקרובים, עם השלמת עבודות החשמול של המסילה באיילון, צפויה ההגבלה להתבטל בהדרגה.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של חמש מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ וכן מעל גשר שגובהו כ-100 מטרים ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "זהו בוקר של התרגשות. בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים אנחנו בונים גשר. עם כל המחלוקות לא ניתן לייצר חיץ אלא נבנה דרכים ורכבות כי בני עם אחד אנחנו".

שר החוץ והמודיעין, ישראל כץ: "אחרי שנים של עבודה קשה ומאבקים, ירושלים מתחברת לתל אביב. אני קורא להן מסילות דוד המלך, שמחברות את עיר דוד לשאר חלקי המדינה. יש כאן משמעות אדירה בחיזוק העיר ירושלים וחיזוק המדינה. כך בונים את ארץ ישראל, בדיוק כמו בשנת 1948".

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר: "מדובר בהישג חשוב לחברת רכבת ישראל, המהווה מנוף לתוכנית הפיתוח של הרכבת, בהם החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות, באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות עם הארכת השירות עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז. אני מודה לעובדינו על עבודתם המאומצת ומברך את נוסעי הרכבת".

מבזקיםלכל המבזקים

אתר 0404 מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: 0404web@gmail.com