שיווק דיגיטלי ב-2020 – מגמות חדשות בעולם השיווק הדיגיטלי - 0404
+
שיווק דיגיטלי ב-2020 – מגמות חדשות בעולם השיווק הדיגיטלי

שיווק דיגיטלי ב-2020 – מגמות חדשות בעולם השיווק הדיגיטלי

מעוניינים לקבל הצצה לטרנדים החמים בעולם השיווק הדיגיטלי ב-2020? ובכן, השיווק הדיגיטלי הוא תחום ההולך ומתקדם עם השנים, ישנן טכנולוגיות מתקדמות המסייעות לשיווק ממוקד ואפקטיבי יותר, אך חשוב לזכור כי גם ההרגלים של הגולשים משתנים, ויש להתייחס לכך בהתאם.

כמומחים לשיווק דיגיטלי, צוות חברת מסה מדיה הכין עבורכם סקירה לגבי הטרנדים הצפויים ב-2020 בעולם השיווק הדיגיטלי, כך תוכלו לגבש אסטרטגיה שיווקית יעילה ויצירתית ולהשיג את היעדים שהצבתם לעצמכם.

הצרכן ב-2020 דורש יותר

הגולשים כיום נחשפים לכמויות עצומות של מידע ותכנים, הם נחשפים מדי יום למודעות פרסום רבות ומסוגים שונים, לכן כדי לבלוט ולזכות בחשיפה גדולה, יש להשקיע זמן ומשאבים כדי לגבש אסטרטגיה שיווקית מנצחת. הצרכן מעוניין לקבל מהחברות מידע עדכני על מוצרים חדשים העונים על צרכיו הייחודיים במקום להשקיע זמן בחיפושים וקריאת מידע טכני.

הגולש חסר סבלנות, הוא מעדיף תכנים ויזואליים ממוקדים ואיכותיים במקום לקרוא טקסט ארוך או לעיין בתמונות רבות של המוצר, לכן ב-2020 יש ליצור שפה ויזואלית חדשה ומעניינת יותר עבור הצרכנים, כך זוכים בבידול מהמתחרים, מחזקים את המותג ומשפרים את השירות ללקוחות.

שיווק פרסונלי

אמנם, האינטרנט המהיר הביא בשורה משמחת לעולם, אך עם הזמן נוצר ניכור חברתי ורבים מעוניינים כיום לקבל מענה אנושי ויחס אישי יותר. הלקוחות רוצים לרכוש מוצרים או שירותים מחברות וארגונים המעניקים שירות פרסונלי, הם גם רוצים להרגיש שהמותג מכיר אותם ומתייחס אליהם באופן אישי ולא כעוד לקוח של החברה.

זו הסיבה בין היתר לפופולריות של הקהילות הדיגיטליות, מותגים רבים החלו להקים קהילות פעילות ודינמיות בהן הם יכולים לשמור על קשר אישי עם חברי הקהילה, להעניק טיפים, לספק מידע חשוב ורלוונטי, לחשוף מוצרים חדשים ועוד. הקשר האישי עם הלקוחות מאפשר לחברות להתאים מוצרים העונים על דרישת הלקוחות.

למעשה ב-2020 הארגונים צפויים להשקיע יותר בערוצי השיווק הישיר, ליישם טכניקות חדשות כדי לשמור על קשר עם הלקוחות ולהגביר את הפעילות ברשת כדי ליהנות מחשיפה גבוהה ומגידול במכירות.

נפלאות הבינה המלאכותית

תחום הבינה המלאכותית הפך לטרנד חם בהייטק, זהו נושא חם גם בעולם השיווק הדיגיטלי וכלים שונים כבר נכנסו לאסטרטגיות השיווק של ארגונים מובילים. בשנתיים האחרונות עסקים רבים שדרגו את האתרים שלהם עם צ'אטבוט, אך ב-2020 אי אפשר להסתפק רק בצ'אט הקופץ בכל פעם שנכנסים לאתר.

ב-2019 פותחו כלים המבוססים על טכנולוגיית הבינה המלאכותית בשילוב Machine Learning  ומערכות מתקדמות לניטור וניתוח מידע ברשת האינטרנט. כך לדוגמה ניתן לקבוע אסטרטגיה שיווקית המבוססת על אלגוריתמים מתקדמים ותוכן מבוסס דאטה.

חשוב לציין כי באמצעות כלים המבוססים על טכנולוגיית הבינה המלאכותית ולמידת מכונה הלקוח זוכה לשירות טוב ואישי יותר, לחוויה מתקדמת וחדשנית ולהצעות אטרקטיביות המותאמות למאפייניו ולאורח חייו.

מציאות רבודה להדגמת מוצרים

עד לאחרונה עסקים הציגו את המוצרים שלהם באתר באמצעות העלאת תמונות איכותיות של הפריטים השונים והוספת מלל קצר. מאחר והגולשים ב-2020 חסרי סבלנות ורוצים לקבל הכל כאן ועכשיו, כדאי לדעת ב-2020 הצפי הוא שטכנולוגיית המציאות הרבודה תשנה את הדרך בה אנו רוכשים כיום מוצרים שונים ברשת, במיוחד פריטי אופנה.

בטכנולוגיית המציאות הרבודה ניתן להציג באתר קולקציות חדשות וקיימות בעסק, הלקוח זוכה לתצוגה ויזואלית מרשימה ומותאמת אישית, והוא אינו חושש מהקנייה. בשנה האחרונה פותחו כלים חדשניים ועתירי טכנולוגיות כדי לשפר ולשדרג את חוויית הקניות אונליין, והצרכנים ב-2020 יוכלו לקבל המלצות על פריטים משלימים תוך כדי הקנייה באתר.

ניהול קהילה דיגיטלית

שנת 2019 לבטח תיזכר כשנה של הקהילות הדיגיטליות ברשת האינטרנט. מותגים רבים כבר הבינו את חשיבות ויתרונות הניהול של קהילה, זו מגמה חדשה הצפויה להימשך ולהתרחב ב-2020. חברי הקהילה מודעים לכך שיש גורם מסחרי העומד מאחורי הקהילה הדיגיטלית, אך זה לא מפריע להם כל עוד החברה לא מעלה הרבה תכנים שיווקיים.

למעשה, באמצעות ניהול קהילה דיגיטלית אפשר לטשטש את זהות הארגון העומד מאחורי הקהילה, כך לדוגמה חברה המתמחה בחומרי בנייה יכולה להקים קהילה העוסקת בשיטות עשה זאת בעצמך, לתת טיפים, להמליץ על מוצרים שכמובן ניתן לרכוש בעסק וכדומה.

מכירות באינסטגרם

ב-2020 אנו צפויים לראות גידול משמעותי במכירות דרך האינסטגרם. כבר היום מומחים לשיווק דיגיטלי החלו להשתמש בתגי הקניות שאינסטגרם מציעה. זהו כלי שיווקי יעיל המאפשר למפרסמים להציג על התמונה המועלית לרשת הפופולרית מידע כללי כמו תיאור קצר של הפריט, מחיר, אפשרויות שונות ועוד. גולש המעוניין לקבל מידע נוסף או לרכוש את המוצר יכול ללחוץ על התמונה באינסטגרם וכך הוא עובר לאתר המכירות ויכול לקנות את הפריט בקלות ובקליק מהיר.

חשוב לזכור כי עולם השיווק הדיגיטלי משתפר ומתקדם כל הזמן, הטכנולוגיות הולכות ומשתכללות וגם הרגלי הרכישה של הגולשים משתנים. ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת למומחים לשיווק בדיגיטל להציג תוכן שיווקי בדרכים מתקדמות ויצירתיות יותר, אך אין לזנוח את כלי השיווק הסטנדרטיים כמו קידום אתרים בגוגל, פרסום ממומן, ניהול דף עסקי ברשתות חברתיות, דיוור ישיר וכדומה.