קמפיין מעורר מחשבה של ארגון זק"א להצלת חיי קשישים: "שכן שים לב אם אני חסר" - 0404
+

קמפיין מעורר מחשבה של ארגון זק"א להצלת חיי קשישים: "שכן שים לב אם אני חסר"

מדי שבוע מטפלים מתנדבי זק"א בממוצע של ארבעה גלמודים ועריריים, שנמצאו שרועים על הרצפה או במיטה ללא רוח חיים. המתנדבים מוצאים אותם ממש במצב של איבוד צלם אנוש, בלא שיזכו לקבורה נאותה מבעוד מועד.

זה יכול להיות השכן או השכנה של כל אחד מאתנו, ואיש מאתנו לא מתעניין בשלומם במשך תקופה ארוכה. לא פעם, בשל חוסר תשומת לב. אין מי שידאג לשלומם במקרה של סכנת חיים או חלילה במקרה של מוות, אז גופת המנוח נותרת עזובה בדירה עד כדי מצב של ריקבון מתקדם.

לא תמיד השכן הבודד שהתמוטט יכול להזעיק עזרה, אך אם נעקוב אחריו ונתעניין בשלומו, אנחנו נוכל להזעיק עזרה בעוד מועד ופשוט להציל חיים! וגם חלילה במקרה של מוות, נוכל לדאוג להביא את גופת הנפטר לקבר ישראל בהקדם האפשרי, לפני אובדן צלם אנוש.

לנוכח המציאות השבועית, הוחלט בזק"א ו"אשת לפידות" לצאת בקמפיין הסברה לציבור. במסגרת הקמפיין המשותף הם פונים לציבור: "עקבו אחר השכן הגלמוד או השכנה הגלמודה והתעניינו בשלומם. אל תתנו להם למות! לא ראיתם אותם יום יומיים, גשו אל דלת ביתם בברכת בוקר טוב – ערב טוב.

עקבתם והתעניינתם? הצלתם חיים! המטרה העיקרית שלנו היא לעורר בציבור את המודעות למצב החמור של חוסר אכפתיות חברתית עד כדי ביזוי כבוד המת, לעודד את הציבור לבדוק את האנשים הקשישים – גלמודים ולוודא שהם לא נשכחו לבד במצב של מוות חס וחלילה. לגרום לציבור להתעניין יותר בשלומם של שכנים גלמודים ומכרים בודדים החיים בגפם על מנת למזער למינימום האפשרי את תופעת הגופות הנרקבות, ואולי גם להציל את חייהם".

הסלוגן: "שכן, שים לב אם אני חסר – דפיקה אחת. פעם ביום. ותציל חיים".