קניות און ליין וישראלים - 0404
+
קניות און ליין וישראלים pexels

קניות און ליין וישראלים

ישראלים קונים באון ליין. המון!!  סחר בינלאומי הפך למנת חלקם של אנשים פרטיים ולא רק של חברות גדולות. מיהם הגולשים-קונים הישראלים העיקריים? מהי תדירות פעילותם? מהם המוצרים הנרכשים ביותר? כמה כסף הם מזרימים באון ליין?  בואו נדבר על זה.

ישראל היא לא פחות ממעצמת קניות און ליין

בשנת 2018 נרשמו שיאים חדשים בביצוע קניות און ליין של ישראלים ברשת אינטרנט. שוק המסחר האלקטרוני בארץ מוערך בסך של כ-16 מיליארד ש״ח. 65% מסכום זה מהוות קניות הישראלים באתרי אינטרנט בחו״ל. ב-2018 הגיעו לארץ 72 מיליון חבילות מוצרים שישראלים קנו און ליין, זאת לעומת 18 מיליון בשנת 2010 – דהיינו, עלייה של 400% תוך 8 שנים!

שוק המסחר המקוון שלנו צומח בקצב 20%-30%, וישראל נמנית בין המדינות המובילות בהיקפי קניות און ליין הן בחישוב פר נפש והן במספרים אבסולוטיים.

דו"ח שפורסם ע"י בזק בשנת 2017 בעקבות סקר אודות היקפי והרגלי קנייה של ישראלים באינטרנט, מצביע על כך ש-80% מהישראלים עושים קניות און ליין (ב-2018 כבר מדובר ב-95%). 44% מהמשתתפים בסקר דיווחו שהם מבצעים את רכישותיהם המקוונות באתרים הבינלאומיים, כשהמובילים ברשימה הינם איביי, אמזון ועלי אקספרס.

במחקר נוסף מ-2017, שנערך עבור פייפאל, עולה כי אחד מארבעה ישראלים גולש כמעט כל יום לאתרי קניות באינטרנט.  מנתונים שפורסמו על ידי איביי, כל שתי שניות מתבצעת רכישת מוצר באתר על ידי צרכן ישראלי, כאשר כ-60% מהרכישות מתבצעות באמצעות הסמארטפון. ככל שעובר הזמן, עולה תדירות הרכישות ומתרחב טווח הגילאים של הרוכשים.

גיוון רב בגיל הגולשים-רוכשים

אם עד לפני מספר שנים, רוב הישראלים שביצעו קניות באינטרנט היו צעירים בני 35-20, כיום טווח הגילאים התרחב משמעותית. גילאי 50 ומעלה מהווים נתח משמעותי מרוכשי האון ליין ברשת, הן בנפח והן בתדירות הקניות שהם מבצעים. במקביל, יש עלייה גם ברכישות און ליין בקרב צעירים ובני נוער מתחת לגיל 18.

מנתוני מחקר פייפאל, אחד מכל ארבעה צעירים ישראלים בני 18-16 מבצע רכישות און ליין בסכום חודשי של עד 500 ₪. הצעירים הנמנים על דור המובייל, הם רוכשים חכמים וחברתיים במיוחד, שמעלים וממשתפים תמונות של רכישותיהם, מגיבים וממליצים.

על פי המחקר, כ-10% מההורים שילדיהם בני 14-8 מאפשרים לילדים לבצע קניות באינטרנט. כ-14% מהם רוכשים מילדיהם ידע באשר לקניות און ליין ומתייעצים איתם באיזה אתרים כדאי להם עצמם לבצע את הקניות. הקמעונאים בעולם מודעים לכך ופעמים רבות מפרסמים את מוצריהם ברשת בהתאם להעדפות של הילדים ובני הנוער.

מה הישראלים קונים בעיקר באונליין

ישראלים קונים הכל מכל ברשת האינטרנט, כאשר המוצרים הפופולריים ביותר הם סמארטפונים, תכשירי איפור וקוסמטיקה וכן משחקי ילדים. בני הנוער מבצעים רכישות און ליין בעיקר של משחקי מחשב, גאדג'טים, מוצרי מציאות מדומה ומכשירי חשמל ואלקטרוניקה.  

ב-2017 נרכשו און ליין 633 רכבים, שרובם ייחודיים, היברידיים ורכבי אספנות, שלא ניתן לרוכשם בארץ . גם ברכישת חלקי חילוף הייתה עלייה משמעותית ב-2017.

איזה סכומים ישראלים מוציאים על רכישות און ליין?

מנתוני המחקר של פייפאל עולה כי כמחצית מהרוכשים הישראליים ברשת האינטרנט  מקדישים לרכישות בין 500-300 ₪ בחודש. אחד מכל עשרה רוכשים ישראליים מוציא לפחות 1,000 ₪ בחודש. לפי הנתונים שפורסמו על ידי איביי, בשנת 2017 ישראלים רכשו באתר גם מוצרים יקרי ערך לרבות שעוני יוקרה בעלות של עשרות אלפי דולרים.  

הצפי – קניות האון ליין של הישראלים ילכו ויצמחו

כיום הכל מצביע על צמיחה הולכת וגדלה של נתח הקניות שישראלים מבצעים און ליין. מגמה זו תעלה בכמה דרגות עם כניסת פיתוחים טכנולוגיים למיניהם כמו אלגוריתם שיכול להתאים בגד לפי מידות גוף או איפור לפי תמונת הפנים, וכן מערכות לזיהוי טרנדים שבעזרתן יוכלו אתרי הקניות להציע מוצרים בזמן אופטימלי.