
בעלת לב ענק מלא באהבת ארץ ישראל: סופדים לנחמה ריבלין ז''ל
אישים רבים סופדים לנחמה ריבלין ז''ל רעיית נשיא המדינה ראובן ריבלין, עם ידיעת פטירתה הבוקר (שלישי). נחמה עסקה בפרוייקטים לטיפוח ארץ ישראל והשאירה חותם בלבבות רבים. בת 73 הייתה במותה, ערב יום הולדתה ה-74.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנחנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".
ראש עיריית ירושלים לשעבר, ח"כ ניר ברקת: "משתתף בצערו הכבד של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ומשפחתו על פטירתה של נחמה ז״ל. בחודשים האחרונים התפללנו כולנו לרפואתה של נחמה, אבל לצערנו הנס לא קרה. נחמה הייתה ירושלמית בלב ובנפש, אשה אצילית שהיוותה מופת ודוגמה לכולנו. יהי זכרה ברוך".
דובר צה"ל: "ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי המטה הכללי ומפקדי וחיילי צה"ל מרכינים ראש עם פטירתה של הגברת נחמה ריבלין ומשתתפים באבלם הכבד של נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין ובני משפחתו. הגברת נחמה ריבלין, אשת עשייה ונתינה, היוותה מופת לרבים ולרבות בחברה הישראלית. הגברת ריבלין ביקרה ברבים מבסיסי צה"ל ותרמה לרווחת חייליו, פתחה את ביתה וליבה בפני חיילי וחיילות צה"ל וגילמה את הישראליות היפה בעשייתה הברוכה למען הכלל. צה"ל אהב אותה ויחסר אותה. יהיה זכרה ברוך".
ח"כ אופיר כץ: "אנו נפרדים היום בצער רב מרעיית הנשיא, נחמה ריבלין. נחמה הייתה אישה אהובה שפעלה המון למען אמהות שכולות, ילדים בעלי מוגבלות, איכות הסביבה ועוד המון נושאים חשובים. אני שולח תנחומים לבית הנשיא ומביע צער עמוק על פטירתה".
ח"כ יבגני סובה: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של הגברת נחמה ריבלין, הגברת ריבלין סימלה עוצמה וגבורה עם התמודדות לא קלה של מצב בריאותי, אשר לא ויתרה, הקימה פרוייקטים חשובים למען ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים, דאגה לסביבה ולחברה הישראלית. אני מבקש לשלוח את תנחומי לנשיא המדינה ולמשפחתו על האובדן".
סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי: "שולחת תנחומים מעומק הלב לנשיא המדינה ראובן ריבלין על פטירתה של רעייתו האהובה נחמה. נחמה היתה שותפה מלאה לדרך הציבורית ארוכת השנים של הנשיא, וכולנו נשאנו תפילות להחלמתה. יהי זכרה ברוך".
ח"כ גדעון סער: "נחמה ריבלין, אוהבת-האדם, בעלת הלב הגדול, נלחמה בעוז עד הרגע האחרון. לבי לנשיא המדינה, חברי ראובן ריבלין - לו היתה נחמה חברה, אהובה, שותפה ומשענת - ולבני המשפחה על האובדן הכבד".
שר המדע, אופיר אקוניס: "תנחומיי לנשיא ריבלין ולמשפחה כולה על פטירתה של הגברת נחמה ריבלין. הכרתי את נחמה שנים ארוכות לפני שהייתה אשת נשיא המדינה. אשה מרשימה, רחבת אופקים, קשובה לכל ופתוחה לבריות. זהו יום עצוב למשפחת ריבלין ולמדינת ישראל".
השר צחי הנגבי: "אני מביע צער עמוק על פטירתה של נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה. הכרתיה עשרות שנים, אשת חיל צנועה ואוהבת אדם. מי יתן ומשפחת ריבלין לא תדע עוד צער".
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "ברוך דיין האמת. נחמה ריבלין זכרונה לברכה. שולח את תנחומיי למכובדי נשיא המדינה ראובן ריבלין. המקום ינחם אותך בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיף לדאבה עוד".
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של אשת נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל. נחמה היתה אישה אצילה, אהובה, אשת משפחה נפלאה ומלאת אהבת חינם. משתתף בצערו של נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ובצערה של משפחת ריבלין כולה. בנחמת ציון תנוחמו".
שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד: "יחד עם כל אזרחי ישראל אני משתתפת בצערו של נשיא המדינה ראובן ריבלין על פטירת רעייתו נחמה. בני הזוג ריבלין היו דוגמה לזוגיות מופתית ואהבת אמת. זכיתי להכיר את נחמה בשנים האחרונות וגיליתי אישיות לתפארת עם אהבה עצומה למדינה ולאזרחי ישראל. יהיה זכרה ברוך".
הנהגת ההורים הארצית: "הנהגת ההורים הארצית מרכינה ראש עם מותה בטרם עת של הגברת נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה, שהלכה הבוקר לעולמה. דמותה האצילית והמיוחדת, הנועם שהקרינה כלפי הסובבים אותה, אהבת האדם באשר הוא אדם וההשראה שסיפקה בדרכה, הוכיחה שניתן לחיות חיים מלאים ועשירים, על אף המחלה הקשה, תיזכר לעד. יהי זכרה ברוך".
בית החולים בילינסון: "שלושה חודשים לאחר השתלת הריאה נפטרה הבוקר גב' נחמה רבלין. לצערנו כל מאמצי הרופאים לייצב אותה לאורך זמן בתהליך השיקום המורכב שעברה לאחר ההשתלה, לא צלחו. הצוותים הרפואיים של מערך לב חזה, ריאות, קרדיולוגיה וטיפול נמרץ לא משו ממיטתה של גב רבלין בכל התקופה וטיפלו באישה מופלאה זו במסירות ומקצועיות. זהו יום עצוב עבור כולנו במרכז הרפואי, וצוות בית החולים אבל ומרכין ראש. אנו מחבקים את המשפחה ושולחים את תנחומינו לנשיא המדינה, ילדיה, נכדיה ובני משפחתה של נחמה. אנו מחזקים את ידי המשפחה בשעות קשות אלו. משפחה אצילית שתמכה ועטפה את גב' רבלין בתקופת אישפוזה הממושכת. יהי זיכרה ברוך".
ח"כ יואב קיש: "משתתף בצערם של משפחת ריבלין על אובדנה של נחמה אהובתם שהלכה לעולמה. נחמה הייתה אישה מיוחדת, אשת שלום ומקרבת בין לבבות. נוחי על משכבך בשלום נחמה, יהי זכרך ברוך!".
שר האוצר משה כחלון: "משתתף בצערו של הנשיא רובי ריבלין עם לכתה של אשתו היקרה נחמה. יהי זכרה ברוך".
ח"כ הרב רפי פרץ: "משתתף יחד עם כל בית ישראל בצערו העמוק של נשיא המדינה ראובן ריבלין מבניה השורשיים של ירושלים, על מותה של נחמה רעייתו. הצניעות והענווה ואהבת הארץ היו הבולטים שבמידותיה. בנחמת ירושלים תנוחם".
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של רעיית הנשיא ראובן ריבלין, הגב' נחמה ריבלין. בשמי ובשם רעייתי אלה, אני שולח תנחומים לנשיא ולמשפחתו. נחמה תזכר לעד כאשת חיל, צנועה, בעלת לב רחב ונתינה אין סופית לזולת. יהי זכרה ברוך".
יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון: "קיבלנו בעצב רב את הידיעה על פטירתה של נחמה ריבלין ז"ל. בית הנשיא, שחיבק אליו את עולם הכדורגל כגורם מחבר ומאחד של ארבעת שבטי העם, יחסר את תרומתה של נחמה ז"ל. משפחת הכדורגל הישראלי מחזקים את נשיא המדינה ומשפחתו ברגע קשה זה".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "אנו משתתפים בצערו העמוק של הנשיא ושולחים את תנחומינו הכנים לכל משפחת ריבלין ולאזרחי מדינת ישראל. הרגישות והאנושיות הרבה שאפיינו את נחמה ריבלין זצ"ל, נגעו בלבבות רבים וימשיכו להאיר לעד את מורשתה".
הרשות השופטת: "הרשות השופטת משתתפת בצער נשיא המדינה ומשפחתו על לכתה של הגברת נחמה ריבלין".
יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי: "המומים וכואבים את לכתה של נחמה ריבלין. שולח חיבוק ותנחומים לנשיא ולבני משפחתו. הצניעות ואהבת האדם של נחמה ילוו אותנו תמיד. יהי זכרה ברוך".
השרה גילה גמליאל: "אנו נפרדים בלב כבד מאישה גדולה בפשטותה ופשוטה בגדולתה. נחמה ז"ל מותירה אחריה מורשת גדולה של אהבת אדם, אחדות ישראל וקבלת האחר והשונה. תנחומיי לנשיא ריבלין, שאבידתו אבידת כולנו".
ח"כ רם בן ברק: "מדינת ישראל נפרדת היום מהגברת הראשונה של מדינת ישראל, אישה משכמה ומעלה אשר אהבת האדם, קבלת האחר, צניעות וענווה היו ערכים שהובילו אותה. נחמה היא דוגמה ומופת לכל אזרח במדינת ישראל. האבדה היא גדולה וכואבת לכולנו. משתתף בצערם של נשיא המדינה, ומשפחתו. יהי זכרה ברוך".
שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה בוגי יעלון: "נחמה ריבלין, בת מושב חרות שבשרון, נצר למשפחת חלוצים - קורצה מאותו חומר ציוני-ישראלי מיוחד שכולנו כמהים אל ערכיותו, שעיצב את חיי עמנו בארץ הזו בדורות האחרונים. אני, חברי מפלגת תל''ם ויתר סיעת כחול-לבן - שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא היקר רובי ריבלין ולמשפחה. אנו יודעים איזו אבדה גדולה זו, ורצוננו לחזקכם בשעתכם הקשה. ובבניין ציון תנוחמו".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
