- "נרצחה כי רצתה להפרד" | מאסר עולם לרוצח ד"ר גיורא פרי
- האם אתם יודעים כמה משרדים יש לאונר"א בירושלים?
- אושרה בקשת הממשלה להארכת מצב חירום כליאתי
- שרידי אמל"ח אותרו בכניסה לכפ"ס
- עו"ד מפרקליטות המדינה נחקר בחשד למרמה והפרת אמונים
- "מהלך תקדימי חשוב" | הסוף של אל ג'זירה?
- "תקפו, איימו וניסו לחטוף את נשקם האישי של השוטרים"
- "כמעט איבדה את הראייה" | מומחי עיניים מזהירים משימוש במוצר הזה...
- תושב נתניה כבן 22 נעצר בחשד לניסיון הצתת דלת כניסה בבית בכפר י...
- מיצג "התינוקות השרופים" במשרדי הנהלת אונר"א בירושלים
עדכון באלגוריתם של גוגל מרץ 2019
באמצע חודש מרץ האחרון אישרה השחקנית הגדולה ביותר בעולם האינטרנט (ואחת החברות הגדולות והמצליחות ביותר בעולם) – גוגל, את מה שמכונה "עדכון ליבה". מדובר בעדכון לאלגוריתם המפורסם של החברה, אלגוריתם החיפוש היעיל ביותר שידעה האנושות, זה שהפך את האינטרנט בכלל ואת גוגל בפרט לאוטוסטראדת המידע האפקטיבית כל כך אותה כולנו מכירים. עדכונים שכאלו מוכרים לקהילת האינטרנט ולעולם של קידום אתרים (עבורו עדכונים ושינויים באלגוריתם של גוגל רלבנטיים במיוחד) כבר מאז שנת 2003, אז הכריזה גוגל על "עדכון פלורידה" המפורסם. מה אנחנו יודעים על עדכון הליבה האחרון של גוגל, מהן השלכותיו הפוטנציאליות וכיצד מומלץ להתמודד עם עדכונים אלו בתור בעלי/מנהלי אתרים?
שינויים בחלוקת תעבורת הגולשים לאתרים השונים
כמעט על פי הגדרה, מביא כל עדכון שכזה באלגוריתם החיפוש של גוגל לשינויים בחלוקה של תעבורת הגולשים בין אתרים שונים. האלגוריתם מחליט כיצד להפנות מיליוני מחפשים מדי יום בכל רחבי העולם, וההגדרות והפרמטרים השונים על פיהם פועל האלגוריתם הם אלו שעשויים להשתנות במסגרת עדכון שכזה.
כדאי מיד לומר כי רובו המכריע של העדכון אינו ידוע לנו ישירות, וזהו כמובן מאפיין בסיסי של עדכונים מסוג זה. במידה וגוגל הייתה מודיעה מיידית בדיוק מה עודכן ובדיוק מהם השינויים שהוכנסו באלגוריתם, כלל בעלי ומנהלי האתרים בעולם היו מיד נערכים לשינויים על מנת להישאר רלבנטיים בתוצאות החיפוש, והעדכון היה מאבד לחלוטין מערכו. על מנת שלבעלי אתרים ימשיך להיות אינטרס לטפח, להזין ולהפוך את האתר שלהם לטוב ואינפורמטיבי יותר, על העדכונים להיות חסויים לפחות באופן חלקי.
מעבר לכך, בתוך כמה שבועות מהרגע בו מוכרז על עדכון שכזה מתחילים אנשי מקצוע מעולם האינטרנט, כמו גם חובבי רשת מושבעים, ליצור ביניהם שיח עולמי במסגרתו הם חולקים בתובנות אליהן שמו לב, ויחד מנסים לפצח את השינויים שחלו בגוגל מאז העדכון. אז מה ניתן לומר על העדכון של מרץ 2019? עדיין לא יותר מדי. אתרים שונים אשר אוספים מידע על העדכון סבורים כי חלק מהשינויים שהוכנסו בעדכונים קודמים בוטלו למעשה בעדכון האחרון, וזאת מכיוון שאחוז ניכר מהאתרים שתעבורת הגלישה בהם עלתה משמעותית לאחר העדכונים הקודמים איבדו חלק ניכר מהתעבורה שהרוויחו לאחר העדכון האחרון.
פנייה לאנשי המקצוע המתאימים – כיצד להתמודד עם עדכוני האלגוריתם של גוגל?
מנקודת מבטו של בעל האתר הממוצע, נשאלת השאלה המתבקשת כל כך – כיצד עלי להגיב ולהיערך לעדכון האלגוריתם של גוגל? לא רק שהמידע הרשמי של גוגל בנוגע לעדכון נותר חסוי, גם אם "מגלים" לפחות חלק מאופיו של העדכון עדיין לא נגזרת מכך דרך פעולה אחת ברורה ומתבקשת…
העצה הטובה ביותר שניתן לתת בהקשר זה היא לפנות לאנשי המקצוע המתמחים בתחום זה בדיוק. הכוונה כאן היא למשרד פרסום דיגיטלי, אשר מהות עיסוקה המקצועי הוא בדיוק זה – לנסות ולפענח את המתרחש בעולם החיפוש באינטרנט, ובראש ובראשונה לנסות ולהבין טוב יותר ויותר את אלגוריתם החיפוש של גוגל, במטרה לתת ללקוחותיה את השירות עבורו הם משלמים לה – קידום אתרים בגוגל.
לייעוץ בנוגע לדרכי פעולה מומלצות לאחר עדכון מרץ 2019 באלגוריתם החיפוש של גוגל פנו לחברת קידום אתרים מקצועית ואמינה.