מנכ"ל רכבת ישראל החדש: אל"מ (במיל') מיכה מייקסנר - 0404
+
מנכ"ל רכבת ישראל החדש: אל"מ (במיל') מיכה מייקסנר דוברות רכבת ישראל

מנכ"ל רכבת ישראל החדש: אל"מ (במיל') מיכה מייקסנר

דירקטוריון רכבת ישראל בחר היום (רביעי), את מיכאל (מיכה) מייקסנר לתפקיד המנכ"ל הבא של רכבת ישראל, זאת לאחר פרישתו של מנכ"ל הרכבת היוצא, שחר איילון, שכיהן בתפקיד כשנתיים ושלושה חודשים.

מינוי המנכ"ל הנכנס אושרר היום, לאחר שמוקדם יותר השבוע נבחר על ידי ועדת האיתור מטעם דירקטוריון הרכבת. מינוי המנכ"ל החדש טעון אישור שר התחבורה ושר האוצר, לאחר התייעצות עם הועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי.

מדוברות הרכבת נמסר כי, "מייקסנר, אשר עמד בכל תנאי הסף שנקבעו, נבחר על בסיס ההתאמה הטובה ביותר מקרב המועמדים לתפקיד. ועדת האיתור לתפקיד התרשמה, בין היתר, מיכולות המנהיגות והובלת צוותי הנהלה והנעת העובדים שלו. כמו כן הציג מייקסנר חזון, ראיה אסטרטגית ויכולת תכנון וביצוע של תפעול מערכות מורכבות, וכן באמתחתו ניסיון מקצועי רב בניהול מצבים מורכבים ומשברים, בין השאר גם בתחום יחסי העבודה. בשל אלה ועוד, צבר מייקסנר את מירב הנקודות בתהליך האיתור, ביחס למועמדים האחרים".

אל"מ (במיל') מיכאל מייקסנר, 61, נשוי ואב ל-3, מכהן כיום כמנכ"ל חברת 'אימקו תעשיות' ובעבר כיהן כמנכ"ל חברת 'מרכבים' וכמנכ"ל קבוצת 'חוד אסף תעשיות'. כמו כן כיהן כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה וכראש מחלקת מערכות ממונעות ביחט"ל (היחידה הטכנולוגית של אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה בצה"ל).

מייקסנר יוביל את רכבת ישראל בשנים הקרובות והמאתגרות, זאת על רקע צמיחה חסרת תקדים בביקושים לנסיעה ברכבת לצד מחסור חמור בתשתיות מסילה ובקרונות; יחסי עבודה מתוחים על רקע סכסוכי העבודה הרבים מול ועד העובדים בראשות גילה אדרעי; ותוכנית פיתוח נרחבת הכוללת את פרויקט החישמול והצטיידות בצי נייד חשמלי, בניית המסילה המזרחית, הוספת מסילה רביעית בציר איילון, מעבר למערכת איתות מבוססת סלולאר (ETCS LEVEL 2ׂ) ועוד.