- שני יירוטים בצפת ללא אזעקה, הדי פיצוץ נשמעו באזור | כל העדכוני...
- צה"ל: "נמשכות הסריקות אחר המחבל מפיגוע הירי בבקעה" | צפו
- דרישה משר הפנים: "בטל את אשרת השהייה של המגישה הבכירה באל ג'זי...
- הלילה עוברים לשעון קיץ
- ח"כ אלמוג כהן סופג איומים והודעות נאצה מערבים | צפו
- פשיטה ממספר כיוונים על שכונת אל עמל בחאן יונס | צפו
- "תהיה כניסה לרפיח, זה ברור. הגדרנו מטרות מאוד ברורות. יש עוד ג...
- מדוע רצוי שגם נשים יהיו חברות בדריקטוריונים?
- "הרכב עקף את התנועה דרך השול הפעיל פנס מהבהב וסירנה" | צפו
- בשל המצב הביטחוני, אירועי יום העצמאות בירושלים לא יכללו זיקוקי...
קריית אתא מתחברת לכביש 6: נפתח החלק הנוסף עד צומת סומך
במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ, ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, ראש עיריית יוקנעם, ראש מועצת רכסים ונציגי חוצה ישראל נחנך היום קטע כביש 6 מתל קשיש ועד לצומת סומך בקריית אתא. בכך מסיימות העבודות בקטע הצפוני של כביש 6 וחיבורו לכביש 6 לכל אורכו עד לדרום הארץ.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים בשורה עצומה לתושבי הצפון, הקריות, העמקים והגליל המערבי. מדובר לא רק בשינוי מקומי ואזורי אלא בהגשמה של יעד לאומי – חיבור אמיתי מהצפון לדרום וחיבור של הגליל למרכז הארץ״.
"אנו עדים למציאות חדשה בה קרית אתא משמשת כשער הכניסה למטרופולין הצפוני ומתחברת בכביש רציף לכל חלקי הארץ עד לדרומה. קריית אתא מממשת את הפוטנציאל הגלום בה והופכת להיות אטרקטיבית יותר למשקיעים ויזמים מובילים במשק הישראלי", אמר ראש העיר, יעקב פרץ, "מהיום יוכל כל תושב בעיר להגיע לכל חלק במדינת ישראל במהירות ונגישות תוך נסיעה בצירי תנועה ראשיים.
"בזכות עבודה רבת שנים בוועדות התכנון קריית אתא מוקפת בצירי תנועה ראשיים המאפשרים ניגשות לכל חלקי המטרופולין וממנו דרך קרית אתא באופן שמאפשר לתושבים ולבעלי עסקים להגיע לכל חלקי הארץ בזמן שיא. זהו עידן חדש לקריית אתא".
קטע הכביש הצפוני ממחלף יוקנעם לסומך הוא באורך של 22 ק"מ וכולל 5 מנהרות נסיעה. קטע הכביש שנחנך היום הוא ממחלף תל קשיש ועד לצומת סומך באופן שמאפשר לתנועה להימנע מהגעה לצומת יגור ונסיעה בציר חופשי מרמזורים.
שר התחבורה, ישראל כץ: "הכביש החדש יקל על הפקקים , ישפר משמעותית את בטיחות משתמשי הדרך ויאפשר נסיעה ישירה ומהירה מהדרום לצפון, ללא רמזורים״.
מנכ"ל כביש 6 חוצה צפון, שי לינדנר, ציין כי "נוצרה שותפות נדירה של מגזר ציבורי עם יזם וקבלן פרטי, שפיר, פיצרוטי, קרן נוי, מממנים מקומיים בהובלת בנק הפועלים, ובעיקר צוות מיוחד שידע לגייס את העובדים ולרתום את כולם, מאות ואלפים של אנשים, לתת את המקסימום מעצמם לאורך מספר שנים מאוד מאומצות כדי לפתוח את הפרויקט הענק וההכרחי הזה לפני הזמן, ולהקל על מצוקת הפקקים של תושבי הצפון. הייחוד של הכביש הוא שאנחנו ממשיכים לתפעל אותו גם ב-30 שנים הבאות. בסטנדרט הכי גבוה, מואר, בטיחותי, בשילוב של אמצעים טכנולוגיים ופתרונות שמקלים על הלקוחות שלנו כגון פנגו ו-WAZE שעובד במנהרות".