תפריט בריא וכשר? יש דבר כזה! - 0404
+
תפריט בריא וכשר? יש דבר כזה! Pixabay

תפריט בריא וכשר? יש דבר כזה!

בעולם כולו הולכת וגוברת המודעות ליתרונות הרבים של אורח חיים בריא ותזונה נכונה. כיום ניתן למצוא מוצרים רבים אשר יש בהם הקפדה על רכיבים מאוזנים, טבעיים, ללא סוכר או תופסים מלאכותיים וכולי, ואלה מקלים מאוד על בניית תפריט בריא לכל יום. תפריט בריא וכשר נשמע כמו משהו מסובך להרכיב אך בפועל, הצורך היחידי הוא להקפיד על כשרות הרכיבים, וזה דבר שבכל מקרה נעשה על ידי שומרי כשרות, לגבי כל פריטי המזון שנעשה בהם שימוש.

במידה ואתם רוצים לבנות תפריט בריא לכל יום על מנת לשמור על תזונה מאוזנת, תשמחו לגלות כי עומדות בפניכם מגוון אפשרויות, ולא, לא מדובר בתפריטים שאנו מכירים מפעם, עם קופסת הטונה ופרוסת הלחם בצהרים.

אילו מאכלים כדאי לשלב בתוך תפריט בריא לכל יום על מנת לגוון את התזונה?

שייק איט בייבי: השייק על כל סוגיו, הינו טרנד סוחף שניתן למצוא ברחבי העולם כולו. השייקים כיום הפכו מגוונים כל כך, והם יכולים להוות ארוחת של ממש. כיום ניתן להוסיף לשייק האהוב עליכם מגוון פריטים מזינים ובריאים אשר יעשירו את השייק ואת התזונה שלכם, כמו למשל ספירולינה (אצה המכילה כמות גדולה של חלבונים), זרעי פשתן, עשב חיטה וכדומה. השייק יכול להיות על בסיס מים, פירות או ירקות וגם על בסיס חלב לסוגיו, יוגורט וכדומה בשילוב עם אבקות חלבון לדוגמא – אשר כיום ניתן להשיג גם בגרסה הכשרה. שייק בריא ומאוזן ישביע וימלא אתכם, אך ללא תחושת הכבדות והעייפות הנלוות לארוחה עשירה.

קטנות אבל גדולות: אלו הן הקטניות כמובן! כיום זמינים עבורכם בכל מקום סוגים רבים של קטניות, כמו למשל עדשים בצבעים שונים, שעועית מש וכולי, כאשר כולן בעלות ערכים תזונתיים מצויינים והן מהוות מקור נפלא לחלבון, ברזל וכולי. קטניות משביעות ביותר וניתן לשלב אותן כמעט בכל ארוחה בין אם מדובר בסלט, טחונות לכדי ממרח מתובל או כתוספת למנה עיקרית וגם כמנה עקרית עצמה.

לא רק מלך: כאשר אתם שומעים אגוזים, לרוב עולה לכולנו מיד תמונה של אגוז מלך המוכר והאהוב, אך אהוב ומוכר ככל שיהיה – הוא אינו היחיד. אגוזים הם דרך נפלאה ובריאה במיוחד להעשיר כמעט כל מנה ולהפוך אותה למעניינת יותר. כיום ניתן להשיג מגוון רחב של אגוזים מסוגים שונים כמו למשל אגוזי ברזיל, מקדמיה, פקאן, לוז וכולי מעצם טעמם הנייטרלי הם משתלבים נפלא בכל סוג של מאכל, בין אם מלוח או מתוק, ואפילו כתוספת לשייק עשיר או בצורת ממרח בריא. במיוחד נהוג להשתמש בהם כנשנוש או חטיף בריא בין הארוחות, שילוב מנצח עם פירות יבשים וגביע יוגורט לדוגמא.

כאמור, הכנת תפריט בריא לכל יום יכולה להיות דבר פשוט וקל עם כל המאכלים הקיימים היום בשוק עקב המודעות הגוברת לגבי תזונה והשלכותיה על בריאותינו, וכך גם לגבי תפריט בריא וכשר!