העתיד כבר כאן: טויוטה קורולה החדשה - 0404
+
העתיד כבר כאן: טויוטה קורולה החדשה Pixabay

העתיד כבר כאן: טויוטה קורולה החדשה

במהלך העשורים האחרונים, טויוטה קורולה היא ללא ספק הדגם הנמכר והפופולארי ביותר בעולם הרכבים הפרטיים. גם בישראל זוכה הקורולה לפופולאריות עצומה מזה שנים, וזהו אחד הדגמים הנפוצים ביותר בכבישי ישראל. הסיבות לכך רבות ומגוונות, החל מהמחיר האטרקטיבי ביחס לאמינות המכאנית הידועה של טויוטה ועד לעיצוב הפשוט והאלגנטי אשר הופך את חוויית הנסיעה לאופטימאלית עבור הנהג הישראלי הממוצע. השנה אנחנו מקבלים כאן בארץ את טויוטה קורולה היברידית, המתאפיינת בכמה שינויים ושיפורים משמעותיים ביותר ביחס לדגמים הקודמים של קורולה.

ההנעה ההיברידית מגיעה אל הדגם הפופולארי ביותר בעולם

כנראה שהחידוש המשמעותי והמעניין ביותר אותו ניתן למצוא בטויוטה קורולה החדשה הוא העובדה כי מדובר ברכב משפחתי בעל הנעה היברידית. הנעה זו פותחה על ידי טויוטה עצמה אי שם בשנות התשעים של המאה הקודמת, ומאז חוללה מהפכה רבתי בעולם התחבורה. דגמים היברידיים רבים של כמה וכמה יצרניות רכב מובילות נמכרים כיום בשוק, ותצרוכת הדלק היעילה כל כך שמספקת שיטת הנעה זו מעניקה הן יתרונות כלכליים והן יתרון סביבתי מובהק, ובכך הפכה לציון דרך משמעותי ומעודד בעולם הרכב.

בעוד הקורולה הישנה והטובה נחשבת מזה שנים לרכב המשפחתי הקלאסי, שילובה עם הנעה היברידית היה רק עניין של זמן. כעת, בשנת 2019 אנחנו זוכים סוף כל סוף לראות את הטויוטה קורולה החדשה מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, בשילוב מנוע עזר חשמלי, בפורמט המוכר לנו כל כך מדגמים היברידיים פופולאריים כמו הפראיוס. תצרוכת הדלק היעילה יותר משמעותית (כעשרים קילומטרים לליטר) המתקבלת מההנעה ההיברידית צפויה להצטרף לשלל המאפיינים שעושים את הקורולה לפופולארית כל כך, ולכן הצלחתה בשוק הישראלי והעולמי נחשבת כהימור בטוח יחסית בקרב מרבית המומחים והאנליסטים בתחום.

טויוטה קורולה החדשה – פלטפורמת TNGA

מאפיין משמעותי נוסף אשר צפוי להיות ניכר בקורולה החדשה הוא האופן בו היא מתנהגת על הכביש. הדגם החדש של קורולה בנוי על בסיס פלטפורמת TNGA של טויוטה. בלי להיכנס ליותר מדי מונחים טכניים, נציין כי התוצאה הישירה המתקבלת מכך היא מתלים אשר סופגים זעזועים בצורה טובה הרבה יותר, מה שיוצר חוויית נסיעה בטוחה, יציבה ונעימה יותר מאשר בכל הדגמים הקודמים של קורולה. הנסיעה עצמה שקטה וחלקה יותר וכתוצה גם המערכות השונות של הרכב נשמרות בצורה טובה יותר לאורך זמן. כבר הדגמים של קורולה בשנים האחרונות התאפיינו באחיזת כביש טובה ובנסיעה חלקה, יציבה וכזו המשרה הרגשת ביטחון ונוחות, אך נראה כי הקורולה החדשה המבוססת על פלטפורמה זו של טויוטה צפויה להתאפיין בחוויית נסיעה מרשימה אף יותר.

טויוטה קורולה החדשה גם בגרסאות סדאן, האצ'בק וסטיישן

הקורולה החדשה נמכרת בכמה גרסאות שונות. כמובן שהגרסה הבסיסית וה"פשוטה" ביותר היא המשפחתית הרגילה, אשר לפחות חיצונית דומה במידה רבה לדגמים הקודמים (למרות שגם כאן ישנם חידושים בדגם החדש – תא הנוסעים מעט מרווח יותר וכד').

גרסה נוספת מסקרנת היא קורולה סדאן – אותו מבנה מוכר של ארבע דלתות עם תא מטען נפרד מתא הנוסעים, מה שמציע מספר יתרונות שונים ומועדף על נהגים רבים. השילוב החדש בין סדאן לבין הנעה היברידית בקורולה החדשה מסקרן ביותר ומציע לנהגים רבים את הטוב מכל העולמות מבחינתם.

גם גרסת הסטיישן של הקורולה החדשה צפויה לדבר לליבם של לא מעט צרכנים. רכב סטיישן מאפשר מספר יישומים שרכב private רגיל אינו מאפשר, הוא מכיל יותר מקום בתא הנוסעים ומאפשר העמסה של יותר ציוד ותכולה. בקורולה החדשה יצטרפו היתרונות של הסטיישן לשאר היתרונות של קורולה הישנה, כמו גם ליתרונות של הדגמים החדשים אותם הזכרנו לעיל.

על מנת להשלים את התמונה מציעה טויוטה קורולה החדשה גם גרסת האצ'בק – מרכב בעל חמש דלתות המתאפיין במפתח גדול יותר של תא המטען, והרכב עצמו מעט קצר יותר. זה מספק יתרונות ייחודיים מסוימים (דוגמת האפשרות להשתחל ליותר מקומות חניה), המשתלבים גם כן במערך היתרונות שמציעה הקורולה החדשה.

לסיכום, הדגמים השונים של קורולה החדשה, ביניהם קורולה היברידי, קורולה סדאן, האצ'בק וכו' צפויים לכבוש בסערה את שוק הרכב הישראלי במהלך שנת 2019. מעניין יהיה לראות כיצד מרחיבה טויוטה את טווח היתרונות והמאפיינים של הדגם הנמכר ביותר שלה גם בשנים הקרובות.

גלשו לאתר מתם טויוטה וצפו בכל דגמי טויוטה.