מחלה מסתורית: תושבי הפריפריה מופקרים בגלל ועד מקומבן - 0404
+
מחלה מסתורית: תושבי הפריפריה מופקרים בגלל ועד מקומבן דוברות רכבת ישראל

מחלה מסתורית: תושבי הפריפריה מופקרים בגלל ועד מקומבן

18 נהגי קטר הודיעו אמש (ראשון) כי בשל מחלה לא יגיעו מחר לעבודתם, זאת לאחר שמוקדם יותר הודיע בית הדין על אישור סידור העבודה שבעקבותיו בוטלה שביתת הנהגים שתוכננה ליום שלישי. עקב כך, ייתכנו שיבושים בתנועת הרכבות.

מחלה פתאומית זו אינה מפתיעה. למעשה, עובדי הרכבת מנסים להפעיל לחץ על רכבת ישראל ועל האוצר להעניק להם תוספות שכר ושיפור תנאים אך מכיוון שבית הדין פסק שהם אינם רשאים לכך, הם בחרו להודיע על "מחלה" וכך לא להתייצב לעבודה.

מדובר בסיפור המשך לסאגה שהחלה שבוע לאחר שמחלה מסתורית תקפה 10% מנהגי הקטר של רכבת ישראל. בעקבות זאת, מספר רב של רכבות בוקר בפריפריה בוטלו.

למעשה, הכל התחיל כשב-2017 נחתם הסכם קיבוצי ברכבת ישראל, שנתן תוספות שכר ומענקים אדירים לעובדי הרכבת, ולמקורבים לוועד במיוחד. תוספות השכר היו כל כך משמעותיות, שרכבת ישראל עברה מרווח להפסד של 275 מיליון ש"ח בשנה, למרות סובסידיה ממשלתית של מעל מיליארד ש"ח. במסגרת ההסכם, הם התחייבו לנהוג בפועל עד 6 שעות במשמרת.

אלא שלמעשה, גם אחרי ההסכם, הנהגים המשיכו לנהוג בפועל 3.5 שעות בלבד. בעקבות העומס הרב, ביקשו להאריך את הנהיגה שלהם בחצי שעה ל-4 שעות ולתת להם על כך עוד תוספת שכר מיוחדת. התוצאה? מחלה מסתורית, ושיבוש מהלך יומם של תושבי הפריפריה העובדים, כשהעומס ברכבת ישראל עומד על 160%.

שוב, האינטרסים של תושבי הפריפריה הופקרו עבור ועד מקומבן, שחבריו מרוויחים בממוצע 18,500 ש"ח בחודש (הוותיקים כמובן הרבה יותר), תמורת עבודה של 3.5 שעות ביום. כל זאת כי הם לא היו מוכנים לעבוד 4 בזמן שהם קיבלו עוד כסף כדי לעבוד 6, כשעומס ברכבת ישראל עומד על 160%.
ומי משלם על כך? הציבור כמובן.

סייע בהכנת הכתבה: עידן דה ארץ.

מבזקיםלכל המבזקים