איך בוחרים חברה לקידום אתרים? - 0404
+
איך בוחרים חברה לקידום אתרים? Pixabay

איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

שיווק עסקים הוא דבר חשוב ובסיסי מאוד עבור כל עסק כיום. עסקים אשר לא משווקים את עצמם בצורה הנכונה, היעילה, הטובה והרלוונטית ביותר כיום, אינם מקבלים מספיק חשיפה. חשיפת עסק באמצעות שיווק נכון, מאפשרת לכל עסק להגיע אל קהל היעד הרלוונטי לו ולצבור כמה שיותר לקוחות אשר יבחרו דווקא בו על פני מתחריו.

אם בעבר שיווק ופרסום עסקים התמקד בעיקר בפלטפורמות כגון: פרסומות טלוויזיה, מודעות בעיתונים, שלטי חוצות או שלטים ברחובות, הרי שגם כיום קיימות הפלטפורמות הללו, אך הפלטפורמה אשר מהווה את הפלטפורמה הרלוונטית ביותר לצורך שיווק איכותי של העסקים ללא ספק כרוכה במדיה הדיגיטלית. עסקים אשר לא משווקים את עצמם במדיה הדיגיטלית מטבע הדברים הם עסקים פחות מוכרים.

שיווק במדיה הדיגיטלית- במה מדובר?

האינטרנט מהווה את הכלי החזק ביותר כיום לצורך שיווק ופרסום עסקים. באינטרנט מצויים מדי יום ביומו מיליוני גולשים מכל רחבי העולם. כלומר: לעסק אשר משווק בצורה נכונה באמצעות האינטרנט, יש אפשרות לקבל את החשיפה הרחבה והמשמעותית ביותר שיכולה להיות. ישנן דרכים רבות לשיווק עסקים באמצעות האינטרנט, אולם, השלב הראשון הוא לבנות אתר עסקי לעסק. אתר זה חייב לעבור אפיון מראש בהתאם לצרכי העסק ומטרותיו השיווקיות. על האתר להבנות בצורה חכמה אשר תבדל את העסק ממתחריו ותסייע ללקוחות אשר מגיעים אל האתר לבחור דווקא בעסק על פני מתחריו. על כן, עבודת בניית האתר חייבת להתבצע על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום זה.

על האתר להיות מעוצב באופן האידאלי, בהתאם למיתוג העסקי ובהתאם לפרמטרים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת, על האתר להכיל תוכן איכותי, אשר מעניק ערך לגולש ומעניק מידע מקיף ורחב אודות העסק, החזון העסקי, אנשי הצוות בעסק וכל פרט אחר שחשוב לחשוף לקהל היעד. כמובן שלא די באתר איכותי מאוד עבור העסק. לאחר שבונים אתר אינטרנט לעסק, זה הזמן לקדם אותו, על מנת שהוא יקבל את החשיפה המשמעותית ביותר שיכולה להיות.

קידום במנוע החיפוש גוגל- קידום ממומן

על מנת שעסק ישווק בצורה הטובה ביותר ויקבל את החשיפה הרחבה ביותר, הרי שעל אתר האינטרנט שלו להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות של גוגל, כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש מידע, שירות או מוצר, אשר קשור אל העסק באופן ישיר או עקיף. כיצד עושים זאת? כיום ישנן חברות העוסקות בקידום אתרים בגוגל. קידום אתרים בגוגל יכול להתבצע כקידום אורגני או כקידום ממומן.

הקידום הממומן הוא קידום האתר באמצעות קמפיין ממומן בגוגל. הקמפיין הממומן הוא מעין מודעה ממוקדת על העסק, אשר תופיע בעת חיפוש של גולש על מילות מפתח שנבחרו מראש על ידי המקדם בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. הקלקה של הגולש על המודעה תוביל אותו לדף הנחיתה של העסק או לאתר של העסק. יצירת קמפיין ממומן בגוגל חייב להיות ממוקד ולהתבצע לאחר חקר מילות מפתח של המקדם. התשלום על הקמפיין הממומן בגוגל יתבצע פר הקלקה. כלומר: בכל פעם שהגולש ילחץ על המודעה, יתבצע תשלום. התקציב לקמפיין יוגדר מראש. מדובר בדרך נוחה, יעילה ויחסית זולה לקדם אתר במנוע חיפוש גוגל. חשוב מאוד לזכור שעל מנת שהקמפיין אכן יממש את ייעודו, יש צורך לבחור בחברה העוסקת בקידום אתרים בצורה מקצועית מאוד.

קידום אורגני בגוגל

שיטת קידום נוספת במנוע החיפוש גוגל היא שיטת הקידום האורגני. מטרתה של שיטת קידום זו היא לסייע לאלגוריתם של גוגל לקדם את האתר העסקי, על ידי הזנת תוכן איכותי באתר, יצירת תנועה משמעותית של גולשים באתר ועוד. כאשר גולש מחפש עסק באמצעות מילת חיפוש כזו או אחרת, אשר מוזנת כמילת מפתח בתוכן איכותי שיש באתר עסקי כזה או אחר, הרי שגוגל מזהה את האתר כאתר שיכול לסייע לאותו הגולש ומקדם אותו לתוצאות החיפוש הראשונות. גם כאשר העסק מזהה תנועה משמעותית מאוד של גולשים באתר אינטרנט עסקי ואחוזי נטישה נמוכים באתר, הרי שהוא יקדם את האתר בשל העובדה שמדובר באתר שמעניק את מבוקשם של גולשים. קידום אורגני מתבצע באמצעות הזנת תוכן איכותי באתר. כמובן שלא די בהזנת תוכן חד פעמית באתר. בקידום האורגני יש צורך לבצע באופן תמידי חקר מילות מפתח ובהתאם לכך להזין תוכן נוסף רלוונטי באתר.

מה אמורה לעשות חברה לקידום אתרים באתר שלכם?

לאחר שהבנתם מהו קידום אתרים אורגני ומהו קידום אתרים ממומן, אתם בוודאי תוהים מה ברמה הפרקטית החברה שתבחרו לצורך קידום אתרים, אמורה לעשות באתר שלכם. חברת הקידום שתבחרו אמורה לעסוק בכמה דברים באתר שלכם:

כפי שכבר צוין לעיל, קידום אורגני מתבצע באמצעות תוכן. התוכן חייב להיות מותאם בהתאם למילות מפתח ספציפיות, שהאלגוריתם של גוגל יקדם באמצעותן את האתר. לכן, על החברה שתבחרו לצורך קידום האתר שלכם, לבצע חקר מילות מפתח. חקר מילות מפתח מתייחס לסוג מילות המפתח הנחוצות בכל תוכן ולכמות מילות המפתח הנדרשת בתוכן האתר. כמות מילות המפתח קרויה בשפה המקצועית: נפח מילות מפתח. חברה העוסקת בקידום אתרים באופן מקצועי ומנוסה תדע כיצד לשלב את מילות המפתח בצורה הנכונה מבחינת כל הפרמטרים שיש לתת עליהם את הדעת.

אחד הדברים החשובים שמבצעת חברה לקידום אתרים היא ביצוע מחקר לגבי המתחרים שלכם. בסופו של דבר, לכל עסק יש מתחרים המציעים שירותים או מוצרים דומים או זהים למוצריו או שירותיו. חברת קידום האתרים בודרת כיצד המתחרים של העסק עובדים, מה עובד להם מבחינת קידום האתר שלהם ובהתאם לכך, מסיקה מסקנות לצורך יישום באתר האינטרנט שלכם

יצירת עמודי נחיתה באתר היא דבר חשוב מאוד. דף נחיתה ממוקד לגבי מבצע מיוחד או כל דבר אחר שיש צורך לבדל אותו מכלל האתר ולהעניק לו את אור הזרקורים, זהו דבר חשוב מאוד. חברה לקידום אתרים עוסקת כמובן גם ביצירת עמודי נחיתה איכותיים

חברה לקידום אתרים תבדוק באופן תמידי את התוכן שבאתר שלכם. עמודי תוכן חייבים להיות רלוונטיים ולהתעדכן באופן תדיר, על מנת שהקידום האורגני במנועי החיפוש יהווה קידום איכותי, שיניב תוצאות ראויות עבור האתר של העסק. ידוע כיום לכל אנשי המקצוע העוסקים בתחום קידום אתרים שהתוכן הוא המלך והוא זה שאחראי באופן מהותי לקידום ודירוג האתר ולכן, יש להשקיע בתוכן, לרענן אותו ולשדרג אותו בהתאם לצורך. אתם בוודאי תוהים על מה חברת הקידום צריכה לשים דגש כאשר היא בודקת את התוכן באתר שלכם: ובכן, ראשית כל, על החברה לוודא שמדובר בתוכן קריא מבחינת בחירת סוג הפונט, גודל הפונט, סוג המרווחים בין שורה לשורה ועוד.

תוכן, איכותי ככל שיהיה, לא יקרא על ידי גולש שיגיע לאתר אם הוא לא יהיה מספיק ברור וקריא ולכן, יש לשים דגש מהותי על כל המאפיינים של תוכן ברור וקריא לגולש. מלבד זאת, חשוב מאוד לבחון את התוכן מבחינת רמת השיווק שבו. מחד, חשוב שהתוכן לא יהיה שיווקי מדי ברמה לוחצת ולא נעימה לגולש. מאידך, התוכן חייב להיות מניע לפעולה באופן כזה או אחר. כמו כן, יש לוודא שהתוכן שמוזן באתר הינו תוכן מקורי, אשר לא הועתק משום מקום. מבחינת ערך התוכן, השאלה שעל כל מקדם לשאול את עצמו כאשר הוא מתייחס לתוכן היא: האם מדובר בתוכן שהיית משתף עם החברים שלך? במידה והתשובה לכך היא כן, הרי שמדובר בתוכן איכותי, המעניק ערך. במידה והתשובה לכך היא: לא, יש צורך לבחון כיצד ניתן לשדרג את התוכן על מנת שהוא יהיה אקטואלי ורלוונטי לשיתוף.

דבר נוסף שמקדמי האתרים אמורים לעשות באתר שלכם נוגע לאופטימזציה של מבנה האתר. מה הכוונה? על מנת שהאתר יהיה נגיש לכל גולש שמגיע אליו ויאפשר לו למצוא כל דבר שבו בצורה הטובה ביותר, יש צורך בסידור מדויק של האתר. סידור מעין זה כולל היררכיה בין סוגי תכנים, מבנה מסודר של עמודים, החל מהעמוד הראשי והלאה. יש צורך לדאוג שיהיה קל ונוח להגיע מעמוד הבית לכל עמוד הרלוונטי לגולש. בדרך כלל עדיף שעל ידי הקלקה אחת של הגולש מעמוד הבית, הוא יגיע לעמוד הרלוונטי לו. אין ספק שסידור האתר גורם לגולשים לשהות בו פרק זמן נרחב יותר ולמצוא דווקא בו את מבוקשם.

דבר נוסף שחברת הקידום אמורה לדאוג לו באתר שלכם הוא הקישורים. כאשר מקדמים אתר במנוע החיפוש גוגל באופן אורגני, הרי שהאלגוריתם של גוגל יבדוק האם עוד מישהו מכיר את האתר ולכן, יש צורך להשקיע בבניית קישורים אשר מובילים אל האתר שלכם. גם אינדקסים הם דבר חשוב מאוד שיש להשקיע בו. אם מדובר במותג חדש, חשוב מאוד לכתוב אותו בכמה אינדקסים על מנת שמנוע החיפוש יתחיל להכיר את שם המותג.

שיווק ברשתות חברתיות

כמובן שאחת הדרכים היעילות ביותר במדיה הדיגיטלית כיום לחשיפת עסקים ברמה הגבוהה ביותר לקהל יעד פוטנציאלי היא שימוש ברשתות החברתיות. מיליוני גולשים מצויים כיום ברשתות החברתיות השונות, כאשר רובם פעילים בהן.

יצירת עמוד עסקי לעסק, מעורבות של עסק בקבוצות פייסבוק הנוגעות לעסק באופן ישיר או עקיף, זמינות עסקית בפייסבוק לכל בקשה, ביקורת או שאלה של לקוחות פוטנציאלים, זהו דבר יעיל מאוד לכל עסק שמעוניין שלקוחות יכירו אותו ויגיעו לאתר האינטרנט שלו, על מנת להתוודע אל שירותיו או מוצריו ובסופו של דבר, לבחור דווקא בו על פני מתחריו.

שיווק וקידום ברשתות החברתיות לא תמיד נכלל בחבילות של חברות העוסקות בקידום האתרים ולכן, בטרם תבחרו את החברה הרלוונטית לכם, חשוב מאוד שתוודאו שהיא עוסקת גם בתחום זה. חשוב מאוד לזכור שתנועה משמעותית באתר שלכם יכולה להיווצר דווקא מהרשתות החברתיות ולכן, אין להקל ראש כאשר מדובר בקידום העסק שלכם בהם.

כיצד בוחרים חברה לקידום אתרים?

כאמור, קידום ושיווק באמצעות האינטרנט, חייב להתבצע על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר. ככל שאנשי המקצוע העוסקים בקידום אתרי אינטרנט יהיו מקצועיים יותר בתחום, בעלי ותק וניסיון, כך יש סיכוי גבוה יותר שהעסק שלכם יקבל את החשיפה הרחבה ביותר שיכולה להיות.

על מנת לבחור חברת קידום אתרים מומלצת, עליכם לבחון ראשית כל את התקציב העומד לרשותכם לצורך שיווק דיגטלי. בהתאם לתקציב זה, עליכם לחפש חברות המציעות חבילות שונות בסכומים שונים הנוגעות לקידום אתרי אינטרנט ושיווק במדיה. כמובן שלא בוחרים חברה לקידום אתרים באופן אקראי, אלא מבצעים סקר מקיף וכולל לגבי כל החברות המצויות כיום בשוק, על מנת להבין לאיזו חברה יש מוניטין בתחום זה ולאיזו חברה יש את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר בתחום קידום אתרים.

ניתן לקבל המלצות מבעלי עסקים אשר נעזרו בחברה כזו או אחרת עבור קידום אתרים ויכולים להעיד על טיבה ואיכותה, ניתן לקבל המלצות על חברות מעין אלה בפורומים ייעודיים באינטרנט ועוד.

תיק עבודות – חובה!

אחד מהדברים החשובים ביותר שבאמצעותם ניתן לבחון את האיכות והמקצועיות של החברה העוסקת בקידום האתרים הינו: תיק העבודות של החברה. תיק העבודות של החברה מעיד על כל הפעילות של החברה בתחום הקידום ועל תוצאות אשר החברה הניבה לעסקים כאלו ואחרים אשר היא עסקה בקידום האתרים שלהם.

כדאי מאוד שלא לבחור בחברה העוסקת בתחום קידום האתרים, בטרם מבקשים ממנה לראות את תיק העבודות שלה. תוצאות בשטח הן דבר חשוב מאוד. אם קידום אתר לא מביא לתוצאות הראויות הוא פשוט לא יעיל כדי הצורך, יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור שבקידום אורגני לרוב תוצאות הקידום לא יהיו מידיות ולכן יש צורך לבדוק את תיק העבודות של החברה ולוודא כי היא הצליחה לקדם בצורה מקצועית ואיכותית בקידום אורגני אתרים של עסקים אחרים אשר שכרו את שירותיה בעבר

יחס אישי ושקיפות מלאה

פרמטרים נוספים שחשוב מאוד לתת את הדעת עליהם בטרם בוחרים בחברה הרלוונטית לצורך קידום האתר שלכם הם היחס האישי והשקיפות בינכם לבין החברה. מעבר למקצועיות של החברה, חשוב מאוד שהחברה תכיל בה אנשי מקצוע אשר תרגישו שניתן לסמוך עליהם. אנשי המקצוע העוסקים בתחום קידום האתר שלכם, ידרשו להעניק לכם שקיפות מלאה לגבי כל שלב בתהליך קידום האתר שלכם, לשמוע מה דעתכם על אופציה כזו או אחרת העולה על הפרק ולהיות נגישים לכל שאלה שיש לכם אודות קידום האתר שלכם.

חשוב מאוד שתרגישו כי אתם והחברה עובדים בשיתוף פעולה, כאשר לכולכם יש אותה המטרה: לקדם את האתר שלכם ומתוך כך, את העסק כולו. כמובן שדבר חשוב נוסף הוא היחס האישי. אין ספק שנוח ונעים יותר לעבוד עם חברה אשר אנשי המקצוע המעניקים את השירות הם אנשי מקצוע נעימים, אשר עומדים לרשותכם בצורה אדיבה בכל עת. האינטראקציה בינכם לבין אנשי המקצוע שיעבדו על קידום האתר שלכם, היא מאוד חשובה. חברה אשר אנשי המקצוע שלה הם בעלי תודעת שירות נמוכה מאוד היא חברה שלא כדאי לבחור בה גם היא מהווה חברה מקצועית בתחום קידום האתרים. ליחס האישי ולאינטראקציה יש חשיבות רבה בתהליך הקידום ולכן, אין ספק שלא כדאי להתפשר עליהם.

 

מדוע חשוב לבחור חברת קידום אתרים איכותית לצורך קידום ושיווק העסק שלך?

כבר דובר רבות על הכוח שיש לאינטרנט כיום לצורך חשיפה עסקית רחבה, שיווק עסקים איכותי, מיתוג עסקי ראוי ועוד. אולם, על מנת להשתמש באינטרנט בצורה הנכונה לצורך מימוש המטרות הללו, יש צורך לבחור באנשי מקצוע אשר חיים את העולם הזה ויודעים כיצד לנצל אותו בצורה הטובה ביותר לצורך מימוש מטרות שיווקיות. עסק אשר לא מקודם כיום במדיה הדיגיטלית בכל הדרכים הרלוונטיות לצורך קידום זה, עסק אשר אין לו אתר אינטרנט שמקודם במנועי החיפוש השונים ובכלל ובגוגל בפרט, הוא עסק אשר לא יצליח לעולם להגיע לפרונט של עולם העסקים ולכן, כשם שיש צורך לבחור באנשי מקצוע לצורך ביצוע עבודות שונות שאין בידיכם לבצע בשל חוסר ידע מקצועי וניסיון מקצועי בתחום, כך גם בתחום השיווק והקידום הדיגיטליים, יש צורך באנשי המקצוע הטובים ביותר בשוק לצורך קידום העסק שלכם בכלל וקידום אתר האינטרנט שלכם בפרט.