קידום אתרים לשנת 2018 – מה השתנה הלילה הזה מכל השנים? - 0404
קידום אתרים לשנת 2018 – מה השתנה הלילה הזה מכל השנים? pixbay

קידום אתרים לשנת 2018 – מה השתנה הלילה הזה מכל השנים?

כל אחד ששמע אפילו קצת על התחום הגדול הזה שנקרא "קידום אתרים" שמע גם את האמרה "ה-SEO מת" משמע, הקידום האורגני מת ויש לו את פייסבוק ואת אינסטגרם בשביל להספיד אותו. רק ששכחו לבדוק, האם גם הגולשים חושבים ככה?

כל פעם מחדש כולם רוצים להספיד את הSEO, אבל אני אתן כמה נקודות שלדעתי תמיד יחזיקו אם ירצו או לא, אחרי הכל – פייסבוק הוא עולם חברתי בעוד שגוגל הוא עולם יותר צרכני, אני אסביר הכל בכתבה הבאה.

נתחיל מהבסיס – מה ההבדל בין רשתות החברתיות לגוגל?

רשתות חברתיות (פייסבוק/אינסטוש וכו') – צריך לייצר את הביקוש של הגולש למוצר כזה או אחר. למשל, אם לי תהיה חנות פרחים, אני לא אפרסם בפייסבוק לעולם את הפרחים שלי, אלא דווקא את החנות עצמה, את העובדים, את החברים שמגיעים, מפורסמים שקנו, אבל אף פעם לא אצור לעצמי פרסומת שתנסה לגרום לגולשים בפייסבוק לקנות ממני מוצר כזה או אחר.

תמיד אעדיף לפרסם (אני לפחות, כמקדם, כשמוליק דורינבאום) את המותג בשביל לבנות את המיתוג וכך בעצם אני אבנה את הצורך לקנות ממני, לא אנסה להכריח אנשים לקנות במקום שכולו חברתי, זה בדיוק כמו שאנשים מנסים למכור לי מוצרים בטלוויזיה בזמן הפרסומות, השתגעתם? אתם רק מפריעים לי לחזור לתוכנית שלי, עדיף שתראו לי מה עשיתם ביום המעשים הטובים מאשר שתראו לי כמה זה עולה המוצר שלכם.

ולגבי מנועי החיפוש, בעצם, על מי אני עובד, ולגבי גוגל – קוצרים את הביקוש, משמע, אנשים מחפשים במיליארדי חיפושים כל יום את כל התחומים בעולם, החל מבעלי מקצוע ועד לנושאי DIY (החמים כל כך בשנה האחרונה) ומה זה משאיר אותנו? רק להגיע לעמוד התוצאות ולקצור את הביקוש, אחרי הכל, כבר מחפשים אותנו (בעזרת כלי תכנון מילות המפתח של גוגל עם מחקר נכון וקצר אפשר לראות כמה ואיך) אז למה שלא נופיע שם.

SEO חי, בועט וגדל להיות אחלה שחקן כדורגל

יותר מזה, כל שנה זה לא הופך לקטן יותר, ככה שהטענה של קידום אתרים אורגני "מת" לא מבוססת שום דבר, אלא רק את העובדה שיש עוד מדיות לפרסום, זה שיש אתרים חדשים בעולם, לא אומר שיש פחות למדיות חזקות שעובדות על בסיס גולשים.

בתור אחד שעובד בקידום אתרים כבר מעל לעשור, אני יכול להגיד לכם שמדובר במשהו שרק גדל, יותר מזה, רק צומח לתחומים חדשים, גם כאלו שחשבנו שמחפשים רק דרך "פה לאוזן", היום יותר מבוקש ואפילו יותר אמין, לחפש בגוגל.

הרי גוגל לא "מפרסמים" סתם ככה באמצע גלישה באתר אחר, אלא בזמן שהגולש בעצמו חיפש בגוגל, לכן קידום אתרים הוא תמיד יהיה רלוונטי כי תמיד נרצה להיות האתר הזה שהגולש הגיע אליו בתוצאות החיפוש, אחרת, לאן הוא יגיע? לעמוד פייסבוק? פעם שמעתם על מישהו שמחפש בפייסבוק חנות פרחים? הרחקת יונים? מקדם אתרים?  קידום אתרים ב-2018 לא השתנה ולדעתי רק יגדל, הן ברעיונות והן בחיפושים של הגולשים.

אז לפני שאתם רצים להקשיב לכל המספידים, תחשבו על זה בעצמכם (וגם תבדקו בכלים של גוגל) האם יש באמת בסיס לטענה? האם באמת הפסיקו לחפש בגוגל? כמובן שלא, יותר מזה, הידעתם? כ-15% מהחיפושים כל יום הינם חיפושים חדשים שמעולם לא נעשו בגוגל לפני כן, אז נראה לכם שמישהו הולך להפסיק לחפש?