
טראמפ: "זה הזמן להנות ולבנות את ישראל מחדש, אוהב אתכם ואיתכם לאורך כל הדרך" | הנאום ההיסטורי של נשיא ארה"ב בכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום מיוחד בכנסת, בהשתתפות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ופמלייתו.
נתניהו: "כמה חיכינו לשובם של החטופים החיים, איזו התרגשות; בשם האומה כולה - תודה לך הנשיא טראמפ; ישראל היא אומה של אריות, העם נותן כוח לחיילים - הוא נותן כוח לי; עת מלחמה ועת שלום. זה הזמן לשלום - בתוך ישראל ומחוצה לה".
חברי הכנסת עופר כסיף ואיימן עודה עוררו פרובוקציה במהלך נאום טראמפ, יו"ר הכנסת הורה להוציאם מהמליאה. הנשיא טראמפ התבדח על חשבונם: "זה היה יעיל".
טראמפ: "העזתים צריכים להתמקד בשיקום עזה , אני עומד להיות שותף במאמץ הזה. כולם רוצים להיות חלק ממועצת השלום. כל מדינה רצתה שאני אהיה היו"ר אבל אני מאוד עסוק. יש לנו הרבה כוח ועושר ואני רוצה להודות למדינות הערביות של המחוייבות שלהן ועל כך שהם מוכנות להשקיע כסף רב לבות מחדש את עזה. מדובר בהרבה כסף אבל קטן יחסית למדינות האלה, הדבר יבטיח יציבות למזרח התיכון וזה מה שהם רוצים לראות; אני רוצה לחלום ולקוות שביחד, הסכמי אברהם יהפכו לכל מה שחשבנו שיהפכו, ארבעת המדינות הללו עשו משהו מאוד אמיץ בשלב מוקדם. אפילו בתקופה הקשה שעברנו הם נשארו מחוייבות להסכמי אברהם. אני מקווה שכל אחת מהמדינות שרוצות להצטרך יעשו זאת במהירות, זה יהיה משהו מעבר לחלומות הפרועים ביותר של כולם".
טראמפ פנה לנשיא המדינה יצחק הרצוג ושאל: "אולי תיתן לביבי חנינה? הוא היה אחד המנהיגים הטובים בזמן מלחמה. סיגרים ושמפניות? למי אכפת?".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
