
נתניהו בג'וליס: "אני לא אדם נאיבי, אני יודע מול מי אנחנו עוסקים; קודם באה העוצמה, אחר כך השלום"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במועצה המקומית ג'וליס ונפגש עם ראש העדה הדרוזית בישראל, השייח' מואפק טריף.
נתניהו: "בשיא הזוועות, כשהשייח' מוואפק טריף התקשר אלי ואמר: 'היהודים בשואה קראו לעזרה ואף אחד לא בא. ישראל חייבת לבוא'. זה היה כמו חץ ישר לתוך הלב. כי זה נכון לא רק עובדתית, זה גם נכון מוסרית, זה נכון אנושית. וזה נכון במיוחד בקשר האמיתי, לא רק הצהרתי, הקשר העמוק האמיתי שיש בינינו. כי אחים אנחנו. ישראל לא תושיט יד להציל את אחינו הדרוזים? ואנחנו פעלנו. כשהבנתי את גודל האסון פעלנו מיד.
אני לא אדם נאיבי. אני מבין מול מי אנחנו עוסקים, מול מה אנחנו עוסקים, בגלל זה הפעלנו כוח. אמרתי לנשיא טראמפ: שנינו מאמינים ברעיון זהה - קוראים לזה שלום מתוך עוצמה. קודם באה העוצמה - אחר כך יבוא השלום. ככה זה, בוודאי באזורנו אבל לא רק. אבל קודם כל באזורנו.
אנחנו מתמקדים כרגע בשלושה דברים: בהגנה על העדה הדרוזית במחוז סווידא, אבל לא רק שם, ביצירת אזור מפורז מרמת הגולן דרומית לדמשק עד וכולל מחוז סווידא, ביצירת מסדרון הומניטרי שיאפשר להביא סיוע, מזון, חומרי בנייה, כל מה שנדרש. עזרה רפואית בהיקף גדול. הדיונים האלה מתנהלים כרגע, ברגעים אלה ממש".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
