
פעוט נוסף נפטר מחצבת - מקרה שני השבוע שניתן היה למנוע
משרד הבריאות עדכן כי השבת נקבע מותו של פעוט בן שנה וחצי שחלה בחצבת. הפעוט, שלא חוסן בהתאם לתוכנית החיסונים השגרתית, הגיע לבית חולים בירושלים לאחר מספר ימי מחלה ונפטר.
זהו מקרה הפטירה השני השבוע מהמחלה, לאחר שפעוט נוסף שלא חוסן נפטר בימים האחרונים מסיבוכי חצבת, לאחר שאושפז שבועות ארוכים כשהוא מחובר למכונת אקמו.
מאז תחילת התפרצות החצבת בישראל לפני כשלושה חודשים נדבקו 526 בני אדם, מהם 209 חולים פעילים. רובם מירושלים ובית שמש. 19 ילדים עדיין מאושפזים, שניים מהם בטיפול נמרץ ואחד מהם מחובר לאקמו.
במשרד הבריאות מזכירים כי החצבת היא מחלה נגיפית מידבקת מאוד, שעלולה לגרום לסיבוכים קשים ואף למוות. החיסון כולל שתי מנות, בגיל שנה ובכיתה א'. בעקבות ההתפרצות הוחלט להקדים את המנה השנייה באזורים עם ריבוי חולים, ולהמליץ על חיסון נוסף לתינוקות בני חצי שנה עד שנה בירושלים, בית שמש ובני ברק.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
