
שר החינוך תוקף: "המכתב שלכם משתלב בקמפיין השקרי של חמאס ותומכיו"
השר יואב קיש, שמתוקף תפקידו כשר החינוך אחראי על המועצה להשכלה גבוהה, תוקף את ראשי האוניברסיטאות שחתמו על מכתב לראש הממשלה. במכתבם הם מהדהדים מסרים הדומים לקמפיין השקר של ארגון הטרור חמאס, כי יש רעב ברצועת עזה.

מכתבו של שר החינוך: ״קראתי את מכתבכם לראש הממשלה שנשלח היום. במקום להפנות אצבע מאשימה כלפי ארגון הטרור חמאס, זה שמחזיק חטופים, מבצע פשעי מלחמה, משתמש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי ושודד את הסיוע ההומניטרי – בחרתם להצטרף לקמפיין תעמולה מתוזמר שמפיץ חמאס.
אין ולא הייתה מדיניות ישראלית שנועדה "להרעיב" את אוכלוסיית עזה. נהפוך הוא, מדינת ישראל פועלת באופן יומיומי, בשיתוף גורמים בינלאומיים, כדי לוודא שהסיוע ההומניטרי נכנס לרצועה ומגיע לידיהם של האזרחים שזקוקים לו באמת, ולא לחמאס.
כל ניסיון לטעון אחרת, במיוחד על ידי אנשי אקדמיה בכירים, הוא לא רק שקרי, אלא גם חמור מבחינה מוסרית ומסייע לאויב בעת מלחמה. אזרחי עזה סובלים קודם כל מארגון הטרור הרצחני חמאס, שמחרב ומדכא את חייהם של התושבים העזתים ולא ממדינת ישראל.
דווקא ממובילי האקדמיה בישראל מצופה להציג אחריות, דיוק, והבחנה בין מציאות לפרופגנדה. המכתב שלכם, גם אם נכתב מתוך כוונות הומניטריות, משתלב בקמפיין הדה-לגיטימציה השקרי שמובילים חמאס ותומכיו.
אני קורא לכם לחזור בכם! צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם ומדינת ישראל עומדת במבחן המוסריות בהצלחה גדולה. הגיע הזמן שגם קברניטי ההשכלה הגבוהה יעמדו בו".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
