
קוף נוסף חולץ מהפזורה
שוטרי מרחב הנגב הדרומי בסיוע פקחי רשות הטבע והגנים ממשיכים בפעילות נגד אחזקת בעלי החיים בניגוד לחוק.
בפעילות מבצעית בהובלת שוטרי תחנת שגב שלום אותר קוף נוסף בשטח פתוח בפזורה הבדואית הסמוכה ליישוב ביר הדאג'. הקוף חולץ על ידי השוטרים ונמסר לטיפול של פקחי רשות הטבע והגנים. בהמשך יועבר למקלט מוגן לקבלת טיפול וביצוע בדיקות רפואיות.
כוחות המשטרה של מרחב הנגב והמחוז הדרומי בשיתוף רשות הטבע והגנים הצילו בגזרת הנגב עד כה 12 קופים ועוד 2 גורי אריות כשסה"כ נתפסו 20 קופים ו 4 אריות עד כה. המאמצים באיתור חשודים מעורבים והצלת בעלי חיים המוחזקים בניגוד לחוק, ימשכו גם בימים הקרובים. גורי האריות והקופים שחולצו מקבלים טיפול מקיף, חלקם נמצאים במצב בריאותי מורכב.
המשטרה ורשות הטבע והגנים מזכירים כי החזקת ערכי טבע מוגנים כגון אריות וקופים בגידול פרטי אסורה ונחשבת עבירה חמורה בשל הפגיעה המשמעותית בבעל החיים הרגיש זאת בגלל צרכי גידול מורכבים ובפרט צרכים חברתיים אותם לא יכול אדם לספק.
ברשות הטבע והגנים קוראים לציבור שהיה בקרבת חיות הבר בצורה לא מוגנת להיבדק מחשש להדבקות במחלות זאונטיות כמו שחפת וכלבת שמסכנות חיי אדם.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
