
צעד קדימה | אושרה בקבינט הקמת מנהלת להגירת עזתים החוצה מהרצועה
הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הצעתו של שר הביטחון, ישראל כ"ץ, להקים מנהלת מעבר מרצון שתאפשר לתושבי רצועת עזה המעוניינים בכך לעזוב למדינות שלישיות.
מדובר בצעד משמעותי שנועד ליישם את חזונו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בכל הנוגע לעתיד עזה.
המנהלת תפעל תחת משרד הביטחון ותהיה אחראית על יצירת מסלול מעבר בטוח ומבוקר, תוך תיאום עם גורמים בינלאומיים וארגונים רלוונטיים. בין היתר, תספק המנהלת סיוע בהיבטים לוגיסטיים, אבטחת התנועה, הקמת נתיבי יציאה יבשתיים, ייעוד מעברי הולכי רגל, וכן תיאום תשתיות להמשך המעבר דרך הים, האוויר והיבשה למדינות היעד.
שר הביטחון ישראל כ"ץ מסר: "אנחנו פועלים בכל האמצעים ליישום החזון, ונאפשר לכל תושב עזה שמעוניין לעבור מרצונו למדינה שלישית לעשות זאת."

השלב הבא בתוכנית הוא מינוי ראש למנהלת החדשה, שתיכנס לפעילות בהקדם. גורמים ביטחוניים מדגישים כי מדובר ביוזמה שמטרתה לסייע לאלה המבקשים לבנות עתיד טוב יותר מחוץ לרצועת עזה, תוך שמירה על הביטחון הישראלי.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
