
בניגוד לסטיגמה | הנתונים מוכיחים כי בטוח יותר לנסוע עם נהגת
לרגל יום האישה הבינלאומי שיחל ב-8 למרץ, עמותת אור ירוק מפרסמת נתונים של הלמ"ס העוסקים בשאלה מי נוהג בטוח יותר גברים או נשים ובנתוני המעורבות בתאונות דרכים של נהגות בכבישים עירוניים.
ברור וידוע שנשים נוהגות פחות מגברים באופן משמעותי, ועדיין ההבדלים במעורבות בתאונות דרכים בין נהגים גברים לנשים נוהגות, גדולה.
בניגוד לסטיגמה, נשים אשר מהוות 45% מכלל המורשים לנהוג בישראל, נוהגות בטוח יותר ומעורבות פחות בתאונות דרכים.
הנשים, מעורבות בתאונות דרכים בשיעור נמוך בהרבה מחלקן במצבת המורשים לנהוג.
הנשים נוטות פחות לעבור על חוקי התעבורה מגברים, לנהוג באופן בטוח יותר מגברים, נמנעות פחות לקחת סיכונים בכביש ולכן הסיכון שלהן למעורבות בתאונת דרכים קשה או קטלנית נמוך יותר מאשר גברים נהגים.
בנוסף, לפי הנתונים, 8,851 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים בכבישים עירוניים בשנת 2024, כאשר 2,164 מהם/ן היו נהגות - 24%.
223 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד) בכבישים עירוניים בשנת 2024, מהם/ן 37 נהגות – 17% בלבד.
2,283 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים קשות בכבישים עירוניים בשנת 2024 כאשר 373 מהם/ן היו נהגות – 16%.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נשים נוהגות באופן בטוח יותר מאשר גברים. נשים גם מעורבות פחות בתאונות דרכים מגברים. לכן, עידוד נשים לעסוק במקצוע הנהיגה הוא מהלך שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריכים לאמץ ולעודד. יותר נשים צריכות ויכולות להשתלב כנהגות מקצועיות בתחבורה הציבורית או בתחום הרכב הכבד. מעבר ליתרונות החברתיים, שילוב נשים כנהגות מקצועיות יתרום גם לצמצום תאונות הדרכים".
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
