
"רמת הגולן היא חומת המגן של מדינת ישראל" | התיקון לחוק יסוד שמקדם ח"כ בן גביר
הצעת חוק לתיקון חוק יסוד, שמטרתה לעגן את מעמדה של רמת הגולן כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ולהבטיח את ריבונותה עליו הוגשה על ידי יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר יחד עם חברי הכנסת יצחק קרויזר וצביקה פוגל.
מטרתה של הצעת החוק לפי דברי ההסבר נועדה מהסיבה כי: ״השיפוט והמינהל של מדינת ישראל יחולו על כל שטח רמת הגולן, לצד חיזוק ההתיישבות היהודית, פיתוח האזור, עידוד החקלאות ושימור ערכי הטבע״.
עוד נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק: ״רמת הגולן היא מרכיב חיוני בביטחון הלאומי של ישראל, בשל חשיבותה האסטרטגית, הביטחונית, ההיסטורית והכלכלית. הצעת החוק נועדה להבטיח יציבות משפטית ולמנוע אפשרות לשינויים עתידיים במדיניות כלפי האזור.
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר: ״רמת הגולן היא חומת המגן של מדינת ישראל, ואין ולא יהיה מקום לערער על ריבונותנו בה. הצעת החוק הזו נועדה לעגן מעמד הגולן כשטח ישראלי לכל דבר ועניין, ולמנוע כל אפשרות עתידית למסירתו. מדינת ישראל מחויבת להשקיע בהתיישבות, בפיתוח ובחיזוק האזור – הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה כלכלית. הגיע הזמן להפסיק לדבר ולפעול למען ביסוס אחיזתנו בגולן באופן חד משמעי״.
נא שימרו על שפה נקייה אשר מכבדת אתכם
